USA 2010
Toen we vanmorgen opstonden zijn we  van gedachten veranderd, we hebben besloten om vandaag toch naar Monument Valley te gaan. Maar eerst hebben we van een heerlijk ontbijt genoten die de eigenaar van de B&B voor ons had klaargemaakt. We zaten hier samen met een echtpaar uit Michigan te ontbijten, en van hun kregen we de tip om onderweg naar Monument Valley bij  Gooseneck Statepark langs te rijden. Na nog wat gepraat te hebben zijn we rond 08:15 uur vertrokken. Het was ongeveer 40 mijl rijden dus dat was niet zover. Na ongeveer 10 mijl kwamen we het bord van Goosneck Statepark tegen en zijn daar naar toe gereden, en het was inderdaad een prachtig gezicht een Canyon in de vorm van een gansenek ( Gooseneck ). We zijn na een klein halfuur verder gereden, we reden via Mexican Heat op de 163 South verder richting Monument Valley, op een gegeven moment zie je de contouren van Monument Valley verschijnen, dit is een geweldig gezicht, hier hebben we natuurlijk een paar plaatjes van geschoten. Toen we bij het park aankwamen, hebben we eerst bij het visitorscentrum wat informatie gehaald, je kan in het park zelf een trail rijden, of met een groep mee in een open auto  en dat is heerlijk stof happen en in de brande de zon zitten. Wij hebben er voor gekozen om zelf met de auto te gaan ( was toch maar een huurauto...) Wij hebben de Valley Road gereden dit is een Dirt road ( slechte weg...) en je bent  ongeveer  3 uur onderweg, het was geweldig. Op het einde van de tocht kwam er een  zware Harley Davidson voor ons vast te zitten in het mulle zand, ik ben even zo vriendelijk geweest om te helpen drukken. Maar toen moesten we zelf van uit stilstand in het mulle zand tegen de steile helling op, maar ons permanent 4 wiel aangedreven karretje had er geen moeite mee. Na nog wat gegeten te hebben zijn we rond 15:30 uur weer naar Bluff gereden, onderweg nog een plaatje geschoten van Mexican Heat Rock, en we zijn nog even met de auto "Valley off Gods" ingereden, dit was een leuk stukje weg, met wat steile heuveltjes....Dit was ook weer  een geweldige dag waar we weer veel gezien hebben en het weer was ook weer prachtig zo rond de 30 graden...Na heerlijk gedouched te hebben, hebben we de hotels voor de komende vier nachten ook weer geboekt, 2 nachten in Williams ( Arizona ) vanuit  hier gaan we de Grand Canyon bezoeken en 2 nachten in Las Vegas. Wordt vervolgd....