USA 2010
We zijn vanmorgen rond 08:30 uur vertrokken richting San Francisco. Dit was een ritje van een kleine 200 km. Dus was niet zover, we kwamen dan ook rond 10:30 uur San Francisco binnen rijden, we konden achteraan sluiten in de file, "redelijk"druk dorpje......We wilden eerst de koffers bij het hotel afzetten en dan de auto inleveren, maar aangezien je bijna nergens kan parkeren in SF, hebben we toch maar eerst de auto afgeleverd. Het hotel lag niet zover van de plaats waar we de auto in moesten leveren, het was op nog geen 5 minuten lopen, maar wel met een afdaling en een kolletje van de eerste categorie en dat met een paar koffers. We kwamen rond 11:00 uur bij het hotel aan, ligt bij de ingang van China Town. Het is hier een drukte van jewelste en hier lopen nogal wat chineesjes rond. We konden gelukkig de koffers alvast op de kamers zetten. We konden eingelijk pas om 14:00 uur inchecken maar we hadden dus weer eens geluk. We hebben gelijk de stad wat verkend, wat een drukte vergeleken met de laatste vier weken. We zijn in de haven op een oud marineschip genaamd de Jeremiah O'Brian geweest, dit is een oud marineschip die gebruikt werd in de 2e wereldoorlog en was betrokken bij de invasie in Normandie D-Day. We zijn vandaag naar Union Square geweest hier kon Kitty haar hard weer ophalen in de diverse kleding en tasjes winkels, en hebben Alamo Square bezocht, hier staan 6 Victoriaanse huisjes genaamd de Painted Ladies het was een fikse wandeling want het is net Valkenburg, je moet diverse steile hellingen beklimmen en afdalen. Daarna zijn we met de Cable Car weer naar de Fishermans Warf gereden dit was ook een mooie belevenis. We hebben toen een rondvaart rond Alcatras en onder de Golden Gate Bridge door gemaakt, dit was ook geweldig leuk, we hebben een bootje geboekt waar je maar met maximaal 6 man op kunt, anders zit je op zo'n volgepakte schuit met allemaal van die "vervelende" toeristen. We kwamen rond 18:30 uur weer aan wal, toen we de straat opliepen stonden er diverse verbouwde en getunede Amerikaanse auto's op de straat geparkeerd, geweldig wat een wagens...Morgen gaan we Alcatraz bezoeken, en gaan met een bus richting Golden Gate Bridge en gaan dan de brug lopend bedwingen...denken we....wordt vervolgd....