USA 2010
De wekker liep vanmorgen om 07:30 uur af, want we hadden vandaag een "druk" programma. Allereerst moesten we om 09:30 uur boarden voor het bezoek aan Alcatraz. Dit was een interessante bezienswaardigheid je kon op het hele eiland en in de cellenblokken rondlopen, we zijn eerst met een gids rond gelopen die vertelde hoe het allemaal begonnen is en hoe het van een Ford in een gevangenis is veranderd, later zijn we zelf op onderzoek uit gegaan.We zijn rond 13:30 uur weer van het eiland vertrokken.
Toen we weer aan het vaste land kwamen hebben we eerst even onze magen gevuld, en zijn toen opzoek gegaan naar de bus die ons naar de Golden Gate Bridge moest brengen.We hadden een City Sightseeing  Tour geboekt, de bus bracht je naar diverse plaatsen in de stad maar  ons doel was de Golen Gate Bridge.
Ze hebben ons aan de voet van de brug afgezet, en we zijn de Golden Gate Bridge te voet overgestoken, dit was ook een leuke ervaring. Terwijl we de brug overstaken zagen we dolfijnen of haaien onder de brug door zwemmen.  Je kon aan de andere kant van de brug weer verder met de bus naar Sausalito rijden. Hier zijn we weer uitgestapt en hebben het plaatsje verkend. In dit plaatsje hebben o.a. Janis Joplin en Jimi Hendrix een huis gehad, het was een dan ook een echt Provo plaatsje, het is nu een plek voor de Rich American people.Het was vandaag ook weer goed warm, dit is niet normaal voor de tijd van het jaar maar wij vonden het natuurlijk wel leuk.We hebben vandaag de shuttlebus besproken die ons dinsdagmorgen om 09:20 uur ophaald en naar het vliegveld brengt, we vliegen om 13:00 uur ( 22:00 uur in Holland..) naar Detroit in Michigan van hieruit vliegen we naar Amsterdam.Hier hopen we op woensdag om 11:45 uur aan te komen. Maar we gaan ons morgen eerst nog wat vermaken en de vakantie met een drankje afsluiten...