USA 2010
We zijn vanmorgen rond 06:30 uur opgestaan, na het ontbijt zijn we zo rond 07:30 uur vertrokken. We zijn via de Apache trail naar Tucson gereden. De dag kon voor Kitty niet meer stuk, want in het begin van de route in Apache Junction zagen we een klein kerkje staan, met wat andere gebouwtjes er om heen, het kerkje bleek het Elvis Memorial  Capel te zijn..Hier zijn diverse westerns opgenomen..met o.a John Wayne, en natuurlijk Elvis, er lag ook nog een kleine begraafplaats naast,   wat ik wel leuk vond was de het reclame bordje van de plaatselijke doodgraver ( zie foto..) Verder op kwamen we nog een ghost town tegen, hier was een oude goudmijn met saloon gevestigd, was wel grappig om even rond te wandelen. Hierna zijn we verder gereden naar Tortilla Flatt dit was het kleinste plaatsje ( 6 inwoners ) met een kantoortje van de  US post, hier hebben we een kopje koffie gedronken, alle wanden aan de binnenkant zijn beplakt me 1 dollar biljetten, hier kun je dan je naam opzetten, wij hebben de koffie ermee betaald, mogen ze hem later zelf aan de muur plakken...Maar een stukje verder op begon de echte tocht, we gingen toen van asfalt over op een zandpad ( dirt road ), dit was 22 mijl tussen de rotsen door hobbelen tot aan de Roosevelt dam, deze dam is  tussen 1905 en 1911 gebouwd, en tussen 1989 en 1996 gerenoveerd, inmiddels was het ongeveer 13:30 uur en moesten we nog een klein 280 km rijden naar Tucson, dit waren lange rechte wegen, toen we daar aan kwamen kon ons TomTometje het adres van het hotel niet vinden, maar bij een ander hotel gevraagd, die stuurde ons richting vliegveld, en na wat speurwerk het hotel gevonden, is ook weer een mooi hotel met een mooie grote kamer, helaas geen restaurant in het hotel, maar na wat rondneuzen kwamen we erachter dat in het hotel tegenover ons een restaurant zat, hier hebben weer lekker gegeten.Morgen gaan we richting Bisbee, onderweg bezoeken we Tombstone dit is een oud western stadje waar het bekende O.K Corral gevecht heeft plaats gevonden. Wordt vervolg...