USA 2010
Vanmorgen zijn we rond 08:00 uur vertrokken uit Alagomordo naar Santa Fe. Dit was een rit van ongeveer 350 km, dus dit viel mee. Ook hier eindeloze wegen en vlaktes, maar geweldig mooi om te zien. Onderweg kwamen we een Ghost Town tegen genaamd White Oaks, dit was onveer 20 km van de hoofdweg af de bergen in. In dit plaatsje verkocht Billy the Kidd de paarden die hij gestolen had aan de mijnwerkers , en Deputy Bell die Billy the Kidd doodschoot ligt op het kerkhof van White Oaks begraven. Wij hebben hier een paar huisjes bekeken, maar in sommige bouwvallen woonde ook nog iemand!! Hierna hebben wij de route vervolgd naar Santa Fe, wij hebben hier een stuk gereden van ongeveer 100 km gereden, waar wij geen auto tegen kwamen en geen huis of wat dan ook te zien was. We zijn onderweg een uitgestapt, en dan hoor werkelijk helemaal niets alleen de wind ( en natuurlijk het gekakel van Kitty...) Eindelijk kwamen we een benzine station  tegen, hier een kop koffie met een gigantische plak koek gekocht, en toen weer verder. Om ongeveer 14:00 uur kwamen wij bij ons hotel aan. De koffers naar de kamer gebracht, en zijn toen naar downtown Sante Fe gereden, wat informatie bij het informatiecentrum gehaald, maar hier kregen wij een "domper" te verwerken, wij wilden morgen een bezoek aan Kasha-Katuwe Tent Rocks National Monument brengen maar nu is dit park tot 12 september gesloten wegens onderhoud aan de wegen. Als alternatief gaan we op advies van de dames bij het informatiecentrum naar het Bandelier National Monument, en White Rocks. We hebben na deze "teleurstelling" de draad maar weer opgepakt en zijn naar het Museum of Indian Arts en Culture geweest, was zeer interresant.Op de terugweg naar het hotel, kwamen we een leuk Indisch restaurant tegen hier hebben we heerlijk gegeten.Wordt vervolgd....