Home
Verslag rondreis Washington 2015
Woensdag 26 augustus.
We vliegen morgenmiddag om 12:00 uur maar zijn vandaag rond 14:00 uur vertrokken richting Amsterdam. We hoeven ons morgenvroeg dan niet te haasten en (bijna) geen kans om in de file terecht te komen zodat wij te laat op het vliegveld aankomen. De auto even op P3 parkeren en dan alleen de koffers nog even af geven bij een "dropoff" en kunnen dan zo door, we hebben weer electronische tickets dus dat is weer lekker handig. Als alles goed gaat komen we om 14:55 uur aan ( Nederlandse tijd 20:55 uur ). We kunnen dan gelijk de auto ophalen en naar het hotel rijden.
Donderdag 27 augustus.
We zijn vanmorgen rond 09:00 uur vertrokken vanuit ons hotel naar parkeerplaats P3 hier blijft onze auto tijdens de vakantie staan het was een ritje van net vijf minuten. Vanaf hier met de bus naar vertrekhal 3. We hadden al electronisch ingecheckt dus we hoefden alleen onze koffers nog maar af te geven en dit ging allemaal lekker vlot. Het vliegtuig vertrok om 12:00 uur ook precies volgens schema. We landen na een mooie rustige vlucht van 8 uur en 25 minuten om 14:25 uur plaatselijke tijd (Nederlandse tijd 20:25 uur ) op vliegveld Dulles International Airport in Washington DC. We waren ook snel door de douane en stonden na ongeveer een uurtje al bij de bus die ons naar de autoverhuurder moest brengen. Auto was ook zo geregeld we rijden de komen weken in een mooie Dodge Charger 3.6 liter V6.... dus dat is wel vol te houden. Het was een ritje van ongeveer 40 km naar ons hotel, het was vrij druk op de weg maar was wel te doen, hotel dankzij de TomTom snel gevonden hier ingecheckt en de koffers op de kamer gezet. Hierna snel nog even wat boodschapjes gedaan en even heerlijk gegeten. Het is nu inmiddels 20:00 uur maar voor ons eigenlijk 02:00 uur maar we houden nog even vol.
Vrijdag 28 augustus.
We zijn vanmorgen na het ontbijt op tijd vertrokken naar Great Falls Park, dit zijn een paar watervallen in de Potomac rivier, we hebben hier een stukje van een trail gelopen het was een mooi en erg ruig gebied. Hierna wilden we bij de CIA in Langley kijken want ik had ergens gelezen dat hier een visitorscentrum bij was, tenminste dat dacht ik maar dat was niet zo bleek al heel snel, want ik was de slagboom nog niet door of we stonden al klem tussen enkele zwaar bewapende agenten die mijn rijbewijs en paspoort invorderden, ze vroegen wat we hier kwamen doen ik legde hun uit dat ik dacht dat we dit konden bezoeken, dit was dus niet zo, nadat ze mij helemaal gecontroleerd hadden konden we na 20 minuten weer vertrekken ze vroegen of we vandaag nog meer plannen hadden om zwaar bewaakte militaire gebouwen te bezoeken, hun meegedeeld dat we dit vandaag niet van plan waren, maar we wilden eigenlijk nog naar het Pentagon dit dus maar niet gedaan. Hierna zijn we in Arlington naar de militaire begraafplaats geweest, dit was erg indrukwekkend, hier liggen meer dan 400.000 militairen begraven en enkele andere bekende personen waaronder President J.F. Kennedy. We hebben bij het graf van de onbekende soldaat de wisseling van de wacht gezien, dit was ook erg indrukwekkend. Hierna zijn we naar Washington DC gereden en hebben even een paar plaatjes bij het Witte huis geschoten we gaan hier morgen wat langer rond kijken en willen dan ook het Washington monument genaamd "de Naald" bezoeken.
Zaterdagdag 29 augustus.
Vanmorgen zijn op tijd vertrokken naar de Washington Zoo, dit is een mooi groot opgezette dierentuin, de entree is gratis maar je moet wel 22 Dollar voor parkeren betalen maar dat is natuurlijk niet duur als je dit vergelijkt met de entree prijzen van een dierentuin in Nederland. Er zaten ook Pandaberen in de dierentuin (Mei Xiang en Tian Tian) en die hadden wij nog nooit in het echt gezien, dit was wel leuk. s'Middags zijn we rond twee uur vertrokken naar het Washington Monument, maar we konden nergens een parkeerplaats vinden dus de auto naar het hotel gebracht en met de taxi terug gegaan. Hier hebben we ook een tijdje rond gelopen, het was hier erg druk en helaas konden we niet meer naar boven in het Monument. We zijn ook nog naar het Lincoln monument en het Wittehuis geweest, je wilt niet weten hoeveel politie hier op de been is. Vandaag is onze laaste dag in Washington DC we vertrekken morgen naar Waynesboro dit wordt een mooie rit via de Skyline drive.
Zondag 30 augustus.
Vanmorgen zijn we rond 08:30 uur vertrokken richting Wynesboro. Dit was een mooie rit dwars door Shenandoah National Park over de Skyline Drive. Onderweg heb je allemaal "overlooks" hier kan je dan uitstappen en rond kijken of een mooi plaatje schieten. Je hebt ook de mogelijkheid om een trail te lopen, dit hebben wij gedaan. We hebben de "Rose River Loop trail" gelopen, het eerste stukje ging nog wel maar het werd zwaarder en je moest steeds steiler naar boven of beneden. De trail was maar 6,5 km dus dat viel wel mee maar het hoogteverschil was 275 meter en dat viel niet mee. Maar na ongeveer 2,5 uur waren we eindelijk weer bij de auto. Even op adem gekomen want we moesten nog ongeveer 80 km rijden naar het hotel....Maar toen gebeurde het wij zagen in een flits een beer in de berm lopen die snel de bosjes weer inschoot...snel een plek gezocht om de auto te keren en weer terug naar de plek waar we hem gezien hadden. Het bleek een moeder met drie jongen te zijn en die klauteren allemaal de boom in, wij hebben gelukkig een paar foto's kunnen maken, dit waren onze eerste beren na 7 jaar Amerika.
Maandagdag 31 augstus.
Vanmorgen weer lekker vroeg opgestaan wij hebben tenslotte vakantie....Na het ontbijt zijn we rond 08:30 uur vertrokken richting Mount Airy in North Carolina. De rit ging nu over de Blue Ridge Parkway deze weg loopt door Virginia en North Carolina en is 775 km lang. Het verbind het Shenandoah National Park in het noorden met de Great Smoky Mountains National Park. Wij rijden dit stuk in twee dagen, dan is het te doen want je mag hier op de meeste stukken niet harder dan 70 km per uur, hoewel dat door de vele bochten bijna niet haalbaar is. Het was een leuke rit en we kwamen rond 16:00 uur aan in Mount Airy. Het hotel was weer snel gevonden, ook dit is weer een leuk hotel met een mooie grote kamer. Wij hebben hier ons eerste wasje gedraaid zodat we morgen weer fris verder kunnen. We hebben eindelijk een koelbox op de kop kunnen tikken zodat we ons drinken en wat etenswaren voor onderweg lekker koel in de auto kunnen bewaren.
Dinsdag 1 september.
Vanmorgen zijn om 08:30 uur weggereden bij ons hotel in Mount Airy. We moesten eerst 24 km rijden om weer op de Blue Ridge Parkway te komen. We hebben vandaag weer een fink stuk van de 754,8 km afgelegd. De route van vandaag was ook weer erg mooi. We waren rond 15:00 uur in de plaats Asheville in Nort Carolina, deze plaats was groter dan ik dacht. We hadden gisteravond hier een hotel geboekt en betaald, maar toen wij bij het hotel aankwamen is de reservering niet doorgekomen, dus wij hadden geen kamer gr....!. ( 1e keer in de 7 jaar dat het niet goed ging..) Gelukkig zat het hotel niet vol en konden we alsnog een kamer boeken. We zijn s'avonds nog even naar downtown in Asheville gereden maar dit was niet erg spannend. Hierna een restaurant opgezocht en onze buikje weer kogelrond gegeten, niet normaal zulke borden vol, het is ook geen wonder dat hier allemaal van die gezetten mensen (lees vette biggen) rond lopen. Morgen rijden we de laatste 95 km van Blue Ridge Parkway, we gaan dan via Cherokee naar Gatlinburg in de staat Tennessee. Dit is in totaal ongeveer 200 km, dus dit is een kort ritje.
Woensdag 2 september.
Vanmorgen weer optijd vertrokken voor de rit naar Gatlinburg in de staat Tennessee. Was weer een mooi stuk via de Blue Ridge Parkway. We hebben onderweg nog een stop gemaakt in de plaats Cherokee en hebben het Cherokee museum bezocht dit was zeer interresant. We zijn rond 16:00 uur bij ons hotel in Gatlinburg gearriveerd, dit is ook weer een leuk hotel en ligt mooi in het centrum. Hier blijven we twee nachten dus morgen geen kilometers maar lekker "uitslapen" en lanterfanten.
Donderdag 3 september.
Vanmorgen lekker rustig aan gedaan we zijn na het ontbijt eerst even aan het winkelen geweest in Gatlinburg. Na de middag toch de auto maar even gepakt en wat in de Great Smoky Mountains rondgereden. We hebben de omgeving van "Roaring Fork" verkend. Hier staan wat  huisjes van de eerste bergbewoners rond 1900 en er zijn diverse Trails uitgezet. We hebben eerst de "Nature Trail" gelopen, deze was vrij vlak en was goed te lopen. Hierna de "Grotto Falls" Trail gelopen dit was weer een erg steile en lange klim. We moesten 2,5 km vrij steil naar boven klimmen en dat over een zeer rostachtig pad op het eind kwamen we bij een kleine waterval, dit was wel leuk om te zien. Hierna moesten we dus ook weer 2.5 km naar beneden dit ging wat sneller maar was ook pittig. Er stond bij het begin van de trail een bord met de mededeling dat we uit moesten kijken voor beren want die waren in dit gebied vrij actief, maar wij zijn ze niet tegen gekomen en kwamen rond 16:00 uur weer veilig aan bij onze auto. Hierna hadden we toch redelijk stijve beentjes en waren aardig bezweet dus eerst het hotel maar weer opgezocht en na een verfrissende doche lekker gegeten bij de Mexicaan. Vandaag was dit onze laatste dag in Gatlinburg en vertrekken morgenvroeg naar Nashville.
Vrijdag 4 september.
Vanmorgen weer optijd opgestaan want we moesten vandaag weer een stukje rijden. We zijn rond 08:30 uur vertrokken richting Nashville. Eerst de tank vol gegooid dat doen we altijd voor we vertrekken want je weet nooit waar je terecht komt. De benzine is hier erg goedkoop vandaag getankt voor 2.09 dollar per gallon (3,785 liter) heb ook al voor 1.99 dollar per gallon getankt. De rit naar Nashville verliep vlotjes. Onderweg in het plaatsje Crossville bij een Outlet langs geweest was niet zo groot maar Kitty heeft hier weer een leuk jurkje op de kop getikt. Hierna weer verder gereden en onderweg nog een keer gestopt bij een Wafflehouse hier een hapje gegeten. We kwamen rond 14:30 uur aan in Nashville maar we zaten in een andere tijdzone en moesten de klok een uur terug zetten het was dus nog maar 13:30 uur. We hebben hier een paar uur rond gekeken en zijn tegen 17:00 uur naar ons hotel gereden in het plaatsje Antioch dit ligt 24 km verwijderd van Nashville. Het was erg druk op de weg i.v.m. Labor Day weekend. Maandag 7 september ( eerste maandag in september ) is het Labor Day in de USA en zijn de meeste Amerikanen vrij.
Zaterdag 5  september.
Vandaag lekker rustig aan gedaan, vanmorgen eerst een trail gelopen van een kleine 5 km in het Long Hunter State Park, hier kwamen we bambi ook nog tegen. Wij hebben op een picknickbankje twee heerlijke broodjes van de Subway genuttigd terwijl alle Amerikane heerlijk zaten te BQ'en. We zijn s'middag naar de Shopping Mall Opry Mills geweest en dat was wel lekker met de temperatuur hier want het liep weer lekker tegen de 35 graden en binnen was het heerlijk koel. Het was een vrij grote Shopping Mall en er zat ook een shop in waar je allerlei soorten wapens kunt kopen! (leuk speelgoed) Als je inwoner van de staat Tennessee bent kun je na het tonen van je ID zo alles meenemen. Nog even getankt en dat is een "feest" want je betaalt hier gemiddeld 0.52 eurocent voor een liter benzine! Kitty begint nu al wat onrustig te worden want we vertrekken morgen naar Memphis en slapen dan drie nachten in het Heartbreak hotel deze ligt tegenover Graceland en die gaan we maandag bezoeken.
Zondag 6  september.

Vanmorgen zijn we rond 08:45 uur vertrokken voor een rit van ruim 400 km naar Memphis, via de snelweg was korter  maar wij hebben wat wegen binnendoor ogezocht zodat we nog een stukje Amisch Country mee konden pakken.  De Amisch waren nergens te bekennen denkt dat ze allemaal in de kerk zaten, er was wel een "Fleamarket" in Ethridge daar zijn we nog even aan het rondneuzen geweest. We hebben ook een stukje van de orginele "Trail of Tears" gereden.
De Trail of Tears ("tocht der tranen") refereert aan de gedwongen herplaatsing van de Ahniyvwiya (Cherokee) naar het westen van de Verenigde Staten in 1838, wat resulteerde in de dood van naar schatting 4000 Cherokee. In de Cherokee-taal heet deze gebeurtenis Nunna daul Isunyi, "het pad waarop we huilden".
We hebben in Savannah wat gegeten. We kwamen rond 15:30 uur aan bij het Heartbreak hotel in Memphis. Na het inchecken gelijk de omgeving even verkend wij waren hier al eens geweest dus het was allemaal vrij makkelijk te vinden. Ik had de kaarten voor de "Graceland tour" al in Nederland besteld en die hebben we gelijk maar opgehaald zodat we morgen niet in de rij hoeven te staan, want het is hier nog altijd erg druk met bezoekers aan Graceland.
Maandag 7  september.

Vanmorgen hebben we Graceland bezocht. Het was om 10:00 uur al vrij druk. We hadden gisteren de kaartjes al opgehaald dus daar hoefden we niet voor in de rij te staan. Je wordt met busjes naar Graceland vervoerd maar dit is aan de andere kant van de weg dus gelukkig maar een kort ritje. Elke dag komen er nog ruim 1600 bezoekers naar Graceland.(600.000 per jaar) Veel bezoekers slapen in het Heartbreak Hotel dat ligt tegenover Graceland, hier zit ook een grote camper parkeerplaats bij. Er wordt momenteel hard gewerk aan een compleet nieuw hotel "The Guest House" deze is in het najaar van 2016 gereed. s'Middag zijn we naar het Lorraine Motel geweest hier is op 4 april 1968 Maarten Luther King vermoord. In het motel is nu het National Civil Rights Museum gevestigd. Dit was ook erg indrukwekkend om te bezoeken.
Dinsdag 8  september.
Vandaag weer een rustig dagje we zijn tegen 10:00 uur vertrokken naar Downtown Memphis. We vonden een parkeerplaats aan de Mississippi rivier. We wilden wat langs de rivier wandelen maar het was alweer bloedheet, toevallig kwamen we langs de Beale Street Landing van hieruit vertrekken rondvaarten over de The "Mighty" Mississippi. De boten vertrokken pas om 14:30 uur dus we hadden eerst nog wat tijd om door Memphis te wandelen. Bealestreet was maar een paar blokken verwijderd dus de auto laten staan. Bealestreet was wel leuk maar nog erg rustig om deze tijd. We hebben even wat winkeltjes bezocht en hebben een stoer slabbetje voor kleinzoon Theis bij het Hard Rockcafé gekocht. Hier hebben we ook gelijk wat gegeten. Hierna naar de vertrekplaats van de rondvaartboot gewandeld. De boot "Island Queen" vertrok om 14:30 uur voor een tocht van 1,5 uur was wel leuk maar niet zo mooi als de tocht die we op de Mississippi in New Orleans gemaakt hebben. We zijn hierna nog even bij de Sunstudio langs gereden voor wat foto's we zijn nier naar binnen geweest omdat we hier in 2009 ook al een rondleiding gehad hebben. We waren rond 17:00 uur weer bij het Heartbreak hotel hier eerst een paar heerlijk koude flesje bier gedronken want daar waren we aan toe. Maar dit is onze laatste dag in Memphis morgen gaan we naar Tupelo dit is de geboorteplaats van Elvis hier blijven we één nachtje slapen. Het is maar een ritje van 175 km dus we hoeven niet vroeg op pad.
Woensdagdag 9 september.

We zijn vanmorgen niet zo vroeg vertrokken want we hadden maar een ritje van 175 km naar Tupelo voor de boeg.Tupelo is de geboorteplaats van Elvis. Dit is een klein plaatsje in de staat Mississippi. We kwamen rond 12:00 uur aan in Tupelo en zijn eerst bij de Walmarkt langs gereden voor wat boodschapjes. Hierna zijn we naar de snackbar "Johnnie's" geweest waar Elvis ook altijd kwam, hier een hamburger en een heerlijke shake gegeten. Hierna zijn we naar het huisje gereden waar Elvis is geboren. Hij heeft tot zijn 13e in Tupelo gewoond en is toen naar Memphis verhuisd. We waren hier in 2009 ook al geweest maar het is behoorlijk uitgebreid met een groot park en filmzaal. Hierna nog even in de zaak geweest waar Elvis zijn eerste gitaar heeft gekocht. Morgen gaan we optijd vertrekken want dan hebben we een ritje van ruim 400 km voor de boeg naar de plaats Chattanooga in de staat Tennessee.
We zijn vanmorgen rond 08:45 uur vertrokken uit Tupelo, we hadden een rit van ruim 400 km voor de boeg naar Chattanooga in Tennessee. We hebben halverwege een hapje gegeten bij een Wafflehouse en hebben de tank weer volgegooid. We kwamen rond  14:00 uur aan bij ons hotel in Chattanooga. Maar we zaten weer in een andere tijdzone en moesten de klok weer één uur vooruit zetten. We hebben snel de koffers op de kamer gezet en hebben nog even de stad verkend. Chattanooga is een vrij grote stad. We willen morgen hier diverse dingen bezoeken en hebben even gekeken waar dit was zodat we morgen geen tijd kwijt zijn met zoeken. We hebben gelijk onze maagjes even gevuld bij "Sugar's" dit is één van de beste BQ restaurants van Chattanooge en dit kunnen wij beamen wat het eten was voortreffelijk.
Donderdag 10 september.
Vrijdag 11 september.
We hoefden vanmorgen niet zo vroeg op te staan want we bleven vandaag in Chattanooga. We zijn na het ontbijt eerst naar  Rock City geweest dit was heel leuk. Hierna Ruby Falls bezocht, je gaat met een lift een paar honderd meter naar beneden en maakt dan een wandeling door de grotten en op het eind kom je bij een grote ondergrondse waterval dit is ook heel leuk om te zien. Hierna hebben we met de Incline Railway een ritje naar Look Out Mountain gemaakt. Dit treintje gaat bijna recht tegen een berg op.( stijgings percentage van 72.7% ) De dag afgesloten met shoppen in een mooie grote Shopping mall...dus Hello Kitty weer helemaal blij.
Zaterdag 12 september.
Vanmorgen eigenlijk iets te laat vertrokken maar Hello Kitty lag nog zo lekker te slapen dus maar even laten liggen. We wilden rond 08:30 uur vertrekken, dit is een uurtje later geworden. We hebben weer een mooie rit gemaakt, we zijn van Chattanooga naar Greenville gereden dit had via de interstate gekund maar wij zijn binnendoor gereden via de Ocoee Scenic Byway. We hebben vandaag 4 staten gehad, Tennessee, Georgia, Nort Carolina en we zijn geëindigd in South Carolina. We hebben onderweg nog een "Fleamarket" bezocht die zie je hier bijna in elke plaats. We waren rond 17:00 uur bij ons hotel, die is ook weer prima en ligt vlakbij diverse restaurants en tegenover een grote Shopping Mall. We hebben eerst heerlijk gegeten bij de Copper River Grill en hierna nog even de Mall bezocht. We moeten in twee dagen even 700 km overbruggen naar Charleston aan de oostkust.
Zondag 13 september.
Vanmorgen rond 09:15 uur vertrokken van Chattanooga naar Charleston we hebben onderweg één stop gemaakt om te tanken en om te kijken wat Feyenoord gedaan had (gelukkig gewonnen). Toen we aankwamen in Charleston hebben we eerst de voormalige katoenplantage "McLeod Plantation" bezocht. Hier hebben we een rondleiding gehad en is ons uitgelegd hoe ze vroeger met de slaven omgingen (hoeven we als bleekscheten niet trots op te zijn) maar was zeer interessant. Daarna naar downtown Charleston gereden, en bij het kerkje geweest waar op 17 juni 2015 negen zwarte mensen zijn doodgeschoten door de idioot Dylann Roof. Hierna nog even door Kingstreet gewandeld en tegen 17:00 uur ons hotel opgezocht.
Maandag 14 september.
Vanmorgen wilden we wat langer blijven liggen maar je kon in dit hotel maar tot 09:00 uur ontbijten dus we moesten toch nog redelijk vroeg opstaan. Maar verder vandaag een lekker rustig dagje gehad in Charleston. We zijn in "The Charleston Historic District" geweest hier staan prachtig mooie oude gebouwen en huizen. Ook in "The historic City Market" geweest. In het mooie gebouw van "Southend Brewery & Smokehouse" tussen de middag wat gegeten...een heel mooi gebouw....zit een bierbrouwerij en restaurant in.
Dinsdag 15 september.
Vandaag zijn we van Charleston naar Wilmington gereden. Onderweg zijn we nog bij een vroegere rijstplantage langs gereden. Deze lag erg achteraf en we zijn alleen om de woning gelopen, maar deze lag in een moerasgebied en het stikte er van de muggen we zijn allebei helemaal lek geprikt dus hier waren wij zo weer weg. Hierna nog een stop gemaakt in Georgetown dit was een mooi klein plaatsje aan de kust. We kwamen rond 16:00 uur aan bij ons hotel in Wilmington, koffers gedropt en naar "historic downtown Wilmington" gereden hier wat rondgewandeld is ook een leuke plaats aan de oostkust van de USA.
Woensdag 16 september.
Vanmorgen rustig aan gedaan want we hoefden niet naar een ander plaats te reizen. We zijn na het ontbijt vertrokken naar het strand was wel lekker met temperaturen tussen de 25 en 30 graden. s'Middags naar "Airlie Gardens" geweest en het "Battleship North Carolina" bezocht. Dit is een enorm oorlogsschip die gebruikt werd in de tweede wereld oorlog. Er was een rondleiding uitgezet zodat je bijna alles kon zien van het schip. Het was erg indrukwekkend.
Donderdag 17 september.
Vanmorgen om 07:00 uur opgestaan want we hadden een ritje van een kleine 400 km voor de boeg. We wilden binnendoor rijden dus dat duurt altijd wat langer dan over de snelweg. De rit verliep lekker vlot want je kon overal goed doorrijden. We hebben onderweg twee stops gemaakt een keer bij een benzinepomp voor een "takeway koffie" en bij een wegrestaurant om wat te eten. We kwamen rond 14:00 uur aan in Kitty Hawk. We zijn eerst bij het "Wright Brothers National Memorial" langs gereden. Hier heeft op 17 december 1903 de eerste gemotoriseerde vlucht met een vliegtuig plaats gevonden. Hierna ons hotel opgezocht, deze ligt direct aan het strand dus de koffers op de kamer gezet en gelijk de zwembroek aan en naar het strand.
Vrijdag 18 september.
We zijn vandaag van Kitty Hawk naar Virginia Beach gereden dit was maar een ritje van 130 km. We zijn in een keer doorgereden en kwamen rond 12:30 uur bij ons hotel aan. We konden gelukkig gelijk inchecken. Koffers op de kamer gezet en toen naar de boulevard gereden. Hier hebben wij ons de rest van de dag prima vermaakt.
Zaterdag 19 september.
Va
We moesten vanmorgen helaas "vroeg" opstaan omdat je maar tot 09:00 uur kan ontbijten in dit hotel. Maar hierdoor waren wij lekker vroeg op het strand en dat was maar goed ook want het werd rond de middag aardig heet. We hebben rond 12:00 uur een restaurant opgezocht om wat te eten. Hierna zijn we naar de pier gewandeld. Hier kan je heerlijk zitten en mensen kijken. Er was ook een vliegshow met diverse straaljagers dit was mooi te zien vanaf de pier. Verder niks gedaan dan alleen maar vakantie vieren. Morgen gaan we naar Ocean City we rijden dan via  "Assateague Island" op dit eiland lopen twee kuddes wilde paarden rond op het strand.
Foto's volgen later..
Zondag 20 september.
We zijn vanmorgen tegen 09:00 uur vertrokken naar Ocean City in de staat Maryland. We zijn via de Chesapeake Bay Bridge-Tunnel gereden, deze is 37 km lang. We hebben onderweg nog een Fleamarket bezocht en hier bij de plaatselijk kippeboer een lekker stukje kip gegeten. Hierna zijn we naar het visitorscentrum van Assateague Island gereden en wat info gevraagd over het eiland. We hadden geluk want er hoefde vandaag geen entree te worden betaald ( normaal 20 dollar ) omdat ze 15 jaar bestonden. We hebben een plattegrond meegekregen en zijn over het eiland gereden. Eiland was wel mooi maar de "wilde" paarden waren volgens mij niet zo wild. Ze liepen gewoon tussen de mensen door die op het strand lagen en als ze niet uitkeken was hun tas met voedsel leeg. We zijn even over het strand gewandeld maar het waaide erg hard en je werd bijna gezandstraald dus wij zaten vlot weer in de auto. Hierna naar ons hotel gereden dit is ook weer een prima hotel en staat vlak aan het strand. Hier kunnen wij ons morgen wel vermaken.
Maandag 21 september.
Vandaag een lekker rustig dagje in Ocean City. We hebben na het ontbijt een stuk over de Boardwalk van Ocean City gewandeld dit is een soort van boulevard met allemaal eettentjes en winkeltjes dit is wel een gezellige bedoeling. Het was vandaag donker weer en het waaide vrij hard maar de temperatuur was met 23 graden nog wel lekker. s'Middags zijn we naar een Tanger Outlet geweest hier wat rond gesnuffeld. Tegen drie uur weer naar het hotel gegaan en de wandelschoenen aangetrokken voor een fikse strandwandeling dit was met de ruige zee wel leuk. Hierna heerlijk bij het kampvuur gegeten. Morgen rijden we dan weer naar het beginpunt van onze reis Washinton DC.
Dindag 22 september.
Vanmorgen rond 09:45 uur vertrokken voor ons laatste ritje van deze vakantie naar Washington DC. Het was een ritje van 200 km dus niet zo ver. We zijn via de Chesapeake Bay Bridge gereden, dit is een brug van 6,9 km. We kwamen rond 12:45 uur bij ons hotel aan en gelukkig konden we gelijk inchecken. Het hotel staat in Baltimore en niet in Washington DC, we wilden graag in hetzelfde hotel als waar we begonnen zijn maar deze was helaas helemaal vol geboekt. Het is momenteel erg druk in en rond Washington omdat de Paus hier een paar dagen op bezoek is. Maar dit hotel is ook prima. We zijn s'middags nog even naar M-Street in Georgetown gereden dit is een stadsdeel in Washington DC en is één van de duurste delen van de stad. Er staan hele mooie oude gebouwen en huizen en er zitten hele mooie (dure) winkels. Parkeren is hier erg duur je betaald minimaal 21 dollar voor drie uur parkeren wij hebben nog een plekje gevonden bij een parkeerautomaat waar je niet langer dan twee uur mocht staan en dit koste dan maar 4 dollar. We hebben even bij het Chesapeake and Ohio Canal gekeken dit kanaal loopt paralel met de Photomac river. Hier zitten een paar sluisjes in en is leuk om even langs te wandelen. Kitty heeft nog een leuk rokje weten te scoren. We zijn tegen 16:00 uur weer naar ons hotel gereden dit was maar 25 km maar we hebben hier een uur over gedaan want het was erg druk.
Woensdag 23 september.
Vanmorgen lekker rustig aangedaan want we kunnen in dit hotel tot 10:00 uur ontbijten. We zijn tegen 10:30 uur vertrokken naar Great Falls Park. We waren hier al geweest op de tweede dag van de vakantie maar dit was in Virginia we zaten nu aan de Maryland kant. Het was erg druk in Washington i.v.m. het bezoek van de Paus. Wij zijn aan de buitenkant van de stad langs gereden zodat wij hier weinig last van hadden. We kwamen om 11:00 uur het park binnen en we hebben hier bijna 4 uur rond gelopen. We hebben ook nog een gedeelte van de "Billy Goat Trail" gelopen. Deze is  in drie secties verdeeld wij hebben de middelste genomen en deze was al vrij pittig om te lopen maar wel heel leuk. We zijn tegen 16:00 uur weer naar het hotel gereden het was toen weer erg druk op de weg. We hebben onderweg gelijk gegeten zodat we tegen 17:30 uur weer in ons hotel aankwamen...moe en de buikjes weer vol. Nu de koffers pakken maar hier is Kitty inmiddels een expert in.
Great Falls Park Virginia Great Falls Park Virginia Great Falls Park Virginia Great Falls Park Virginia
Wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat. Wacht bij het gaf van de onbekende soldaat. Het graf van de onbekende soldaat. Wacht bij het graf van de onbekende soldaat.
Het graf van John F Kennedy. Arlington National Cemetery Arlington National Cemetery Arlington National Cemetery
Arlington National Cemetery Marine Corps War Memorial Het Witte Huis Het Witte Huis
Washington National Zoo Washington National Zoo Washington National Zoo Washington National Zoo
Washington National Zoo Washington National Zoo Washington Monument Washington Monument
Washington Monument Lincoln Memorial Lincoln Memorial Washington Monument
Washington Monument Korean War Veterans Memorial Het Witte Huis ( achterkant ) Het Witte Huis ( achterkant )
Shenandoah National Park Overlook Skyline Drive Shenandoah National Park Rose River Loop trail
Rose River Loop trai Eindelijk een beer.... Beer in Shenandoah National Park Beer in Shenandoah National Park
Klik op een foto voor een vergroting..
Wie gaat er daar vandoor :-)
Oeps nog een beer( tje)...
Elke dag nog steeds veel bezoek op Graceland Graceland Woonkamer Graceland
Achterkant Graceland Zwembad Graceland Kantoor van Vernon Enkele Gouden platen
Kitty bij het graf van Elvis zijn vader, moeder oma en tweelingbroertje liggen hier ook. Op het bankje voor Graceland Graceland één van de vele auto's van Elvis
In dit hotel is Maarten Luther King op 4 april 1968 vermoord. Vanuit het raam bij de pijl is hij neergeschoten. Hier kun je heerlijk spareribs eten.
Aan de oevers van de Mississippi Memphis
Hier kocht Elvis zijn kleding. Memphis vanaf de Mississippi Rondvaart op de Mississippi.
De beroemde Sunstudio
Hier zat Elvis zijn hamburger te eten. Johnnie's Drive In Johnnie's Drive In
Op dit bankje in Johnnie's Drive In zat Elvis altijd. Hier is Elvis geboren, heeft zijn vader gekocht maar toen Elvis twee jaar was moesten ze er weer uit omdat ze het niet meer konden betalen.
Elvis Homecoming Statue. Beeld is gemaakt aan de hand van de  foto "the Hands" van Roger Marshutz. Foto is gemaakt tijden het Homecoming concert in 1956. Hier kocht de moeder van Elvis in1946 een gitaar voor Elvis, maar hij wilde eigenlijk een .22 caliber rifle Paar leuke motortjes acher de boot.
Klik op een foto voor een vergroting..
Nu laten wij Elvis achter ons... Donkere wolken pakken zich samen... Na een fikse regenbui komt de zon weer te voorschijn. Gaan nu de staat Tennessee binnen.
Rock City Als het helder is kun je vanaf hier zeven staten zien. Past net...
Lookout Mountain Dat was schrikken.... Deze ging heel steil naar boven en naar beneden...
Klik op een foto voor een vergroting..
Hadden wij ook eigenlijk willen doen...maar moesten erg lang wachten voor we aan de beurt waren.
Voor de Coca Cola verzamelaar. Hier maar geen tasje gekocht... Oeps een deukje in onze auto....
McLeod PLantation dit is een oude katoen plantage Een gids vertelde ons hoe hier de slaven behandeld werden en daar hoeven we als bleekscheten niet trots op te zijn! Hier woonden de slaven.
Via dit stuk moesten de slaven de zware balen katoen naar de boot brengen. Even bijkomen want was erg onder de indruk van het verhaal van de gids, natuurlijk wisten wij dit allemaal wel maar je werd nu weer even met de neus op de feiten gedrukt!! In dit kerkje schoot een blanke idioot op 17 juni 2015 negen donkere mensen dood.
The Pineapple Fountain in Charleston 2015.173 The historic City Market
The historic City Market 2015.175 Southend Brewery & Smokehouse Vroeg om een klein beetje melk, kreeg gelijk een bierglas vol. Dat is hier trouwens normaal, je krijg bij één kop koffie altijd 5 cupjes melk!
Deze kwamen we onderweg ook ergens tegen, maar hier werden we opgevreten door de muggen...dus snel weer in de auto. Georgetown leuk plaatsje aan de oostkust. Kijk uit voor de alligators.
Hier staan ook leuke huisjes. Oeps Kingkong in actie zijn maar snel doorgereden.
Strand Wilmington Even een duik nemen Leuke strandhuisjes. Wilmington
Oude kapel Graven bij de oude kapel Graven bij de oude kapel Battleship North Carolina
Battleship North Carolina Battleship North Carolina, 9 x 16" kanonnen. 16" kogels (41cm) 16" kogels staan binnen in het schip.
Even snel wat uit de lucht schieten. Battleship North Carolina als hij op zee was zaten er 2339 soldaten op Battleship North Carolina Even een paar Russen neergehaald.
Naar Kitty Hawk Hier is voor het eerst in de geschiedenis gevlogen.
Klik op een foto voor een vergroting..
Virginia Beach Virginia Beach Heerlijk in het zonnetje...
Virginia Beach Vissers op de "Fishing pier" Visser maakt zijn vangst schoon. Mooie vliegshow gezien vanaf de Fishing pier
Chesapeake Bay Bridge Assateague Island Assateague Island Assateague Island
Assateague Island Assateague Island Assateague Island
Even een kop doeki om....want anders waait het haar in de war! Ocean City Firefighter's Memorial Boardwalk Ocean City Onstuimige zee in Ocean City
Rots in de branding. Hier heerlijk gegeten! Strand wandeling
Mooie Kawa Kawasaki, mooi brommertje, jammer van dat smalle achterbandje.
Klik op een foto voor een vergroting..
Georgetown is een stadsdeel in Washinton DC. Is één van de duurste delen van de stad. Chesapeake & Ohio Canal in Georgetown Chesapeake & Ohio Canal in Georgetown Chesapeake & Ohio Canal in Georgetown
Canal Boat, deze bootjes worden door twee ezel getrokken. Great Falls Park
Great Falls Park, Maryland Een grote schilpad.
De Billy Goat Trail was een mooie wandeling maar vrij pittig. Pffff...was vrij zwaar maar wel leuk..
Donderdag 24 september / Vrijdag 25 september
We konden ons vandaag rustig voorbereiden op de terugreis naar Nederland, want we vliegen pas om 17:30 uur. We hebben in alle rust ons ontbijt genuttigd en hebben buiten in de zon nog een bakkie koffie gedronken. We zijn rond 11:00 uur vertrokken richting Washington Dulles International Airport. Het was een ritje van ongeveer 60 km maar we moesten eerst de auto weer inleveren. Dit werd nog even spannend want de auto had de reis niet helemaal krasvrij doorstaan maar hier werd door het verhuurbedrijf niet moeilijk over gedaan. We zijn vanaf hier met de shuttle bus naar het vliegveld gebracht. We kwamen rond 13:15 uur aan op het vliegveld de koffers afgegeven en we waren ook super snel via een TSA ingang door de douane. We moesten nu nog een paar uurtjes wachten maar gelukkig was overal op het vliegveld een goede en gratis wifi verbinding. We hebben hier naar de bekerwedstrijd Feyenoord - PEC Zwolle gekeken en dat liep gelukkig goed af dus we konden zonder "stress" het vliegtuig in. Wij konden rond
16:45 uur boarden maar we vertrokken bijna een uur later dan gepland. De vlucht verliep lekker rustig en we landen ( was toen inmiddels al vrijdag..) rond 07:45 uur op Schiphol en om 11:15 uur waren wij weer thuis in Hoogeveen.

We hebben deze roadtrip 3447 mijl (5547 km)gereden. Het was weer een heel leuke trip veel gezien en prima weer gehad.