Home
Verslag rondreis San Francisco - Las Vegas 2016
Donderdag 1 september.
Na een heerlijk nachtrust bij van der Valk zijn we rond 07:15 uur vertrokken naar schiphol. We hebben de auto op parkeerplaats P3 ( langparkeren) gezet en waren rond 07:45 uur op schiphol. We hadden thuis al ingecheckt voor de vlucht en hoefden dus alleen de koffers nog maar af te geven, maar het was vrij druk dus dit heeft nog wel even geduurd. Onze vlucht naar San Fransco zou om 11:05 vertrekken maar dit werd door druk vliegverkeer boven Schotland ongeveer 45 minuten later. Dit was niet zo erg, maar we moesten in Chicago overstappen en hier hadden we maar 1,5 uur de tijd voor dus dit werd wel erg krap. En dat werd het dus ....maar na wat rennen en vliegen waren we precies optijd om nog met de vlucht mee te kunnen want door alle veiligheidsprocedures bij de douane en je moet bij een overstap als je Amerika binnenkomt eerst de koffers ophalen en weer bij een ander punt inleveren. We kwamen rond 17:15 uur aan in San Francisco, hier verliep alles vlot. We werden met een treintje naar de autoverhuurder gebracht en hier was het ook erg druk. Na een halfuurtje hadden we onze auto te pakken en wat voor één...een mooie dikke SUV Jeep Grand Cherokee hier kunnen we de komende tijd mooi in rond toeren. Het was vrij druk in San Francisco i.v.m. Labor Day weekend maar na 45 minuten rijden kwamen we bij ons hotel aan. Dit is een mooi hotel met een mooie grote kamer. De koffers naar binnen gebracht, en we hadden onderweg vlakbij het hotel een mooie ouderwetse Diner gezien, hier even naar toe gelopen om een hapje te eten, we waren rond 22:00 uur weer op de kamer. Het tijdsverschil met Nederland is 9 uur, dus het was voor ons eigenlijk al 07:00 uur. We zijn toen alle twee na een lange reisdag maar in ons bedje gerold.
We waren vanmorgen allebei lekker vroeg wakker, maar dan heb je ook wat aan de dag. We zijn tegen 07:45 uur weer naar Melvins Diner gelopen en hebben hier een heerlijk ontbijt genutigd. We willen vandaag met de Big Bus San Francisco verkennen maar die vertrok pas rond de klok van 10:00 uur. We zijn dan ook eerst naar de "Crookedust Street" in the world gelopen. Dit is een heel steil stukje van Lombard Street, om er te komen was een hele klim op de vroege morgen. Je kunt met de auto alleen van boven naar beneden ( dit gaan we morgen doen ). Aan de linkerkant bevind zich een trap van 253 treden en aan de rechterkant 249 treden, de straat zelf bestaat uit acht scherpe bochten en is vrij lastig te rijden, maar dat gaan we morgen dus beleven. Het was vrij druk hier, hele kuddes chinezen liepen je hier voor de voeten. Hierna zijn we naar Fisherman's Warf gelopen en zijn hier op de Big Bus gestapt. Dit is een Hop-on, Hop-of bus, de kaartjes hiervoor had ik al in Nederland besteld. De tocht duurt ongeveer 2,5 uur als je onderweg niet uitstapt. Onderweg rij je langs verschillende mooie plaatsen in San Francisco en was heel leuk om te doen. Je komt ook over de Golden Gate Bridge maar dit was verschrikkelijk koud, was wel 15 graden kouder dan dat je gewoon door de straten liep. We zijn na dit bus avontuur in Chinatown uitgestapt, dit is een mooi stukje om zo even doorheen te slenteren, hier hebben we ook wat bij een chinees gegeten en het was heerlijk. Hierna Pier 39 nog bezocht, vanaf hier kun je Alcatraz mooi zien en dit blijft indrukwekkend. We zijn er niet met de boot naar toe gevaren want dit hebben we in 2010 ook al gedaan. Vanaf Pier 39 naar ons hotel gewandeld, en geloof me wandelen in San Francisco is niet makkelijk dus we kwamen tegen 17:00 uur geradbraakt bij ons hotel aan. Hier moeten we wat op krachten komen en als dit gelukt is gaan we een plekje zoeken voor wat voedsel en een drankje.

Va
Vrijdag  2 september.
Zaterdag  3 september.
Zondag 4 september.
Vanmorgen tegen 07:30 uur opgestaan en hebben ons ontbijt in een IHOP restaurant genuttigd, dit was een prima begin van de dag en zo konden we er weer een paar uur tegen. We zijn na het onbijt weer naar het hotel gegaan en hebben onze auto opgehaald, vandaar uit zijn we naar de "Crookedust Street" gereden en hebben het stukje nu met de auto gedaan, dit was even spannend maar was prima te doen. Het was daar op de vroege morgen al erg druk, er werd net weer een buslading met chinezen gelost. Kitty heeft de afdaling op film vast gelegd. Hierna zijn we naar een parkeerplaats vlakbij de Golden Gate Bridge gereden. We zijn vanaf hier lopend naar de andere kant van de Golden Gate Bridge gegaan en weer terug. Dit was een pittig stukje lopen van bijna 11 km want voor we op de brug waren hadden we al een paar steile stukken en een hoop traptreden gehad. We zijn hier tot 14:30 uur gebleven en hebben toen de auto weer naar het hotel gebracht. Even wat opgefrist en zijn toen met de taxi naar Union Square gegaan, dit is the place to be in San Francisco. Kitty kon hier weer heerlijk rondneuzen in de vele winkels met heel veel tasjes. We hebben hier gelijk ook maar gegeten en zijn tegen 18:45 uur weer met de taxi teruggegaan naar het hotel. Dit was de laatste dag in San Francisco en beginnen morgenvroeg aan de rondtrip. We rijden morgen naar het plaatsje Mariposa en gaan vanaf hier Yosemite National Park bezoeken.
Dit stukje gelopen vanaf de parkeerplaats over de Golden Gate Bridge, totaal 11 km.
Maandag 5 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Vanmorgen zijn we rond 08:00 uur vertrokken naar Mariposa. We zijn eerst even gestopt bij een IHOP restaurant voor ons ontbijt. Hierna zijn we naar de San Quentin State Prison gereden, hier wilden we wat foto's maken, maar dit werd niet door de bewakers op prijs gesteld, dus maar snel rechtsomkeert gemaakt, maar had wel snel een plaatje geschoten. Hierna zijn we verder gereden naar Mariposa dit was een ritje van bijna 300 km. Onderweg bij een Walmart langs geweest voor o.a. een koelbox en wat boodschappen. We kwamen rond 14:00 uur aan bij ons hotel in Mariposa. We konden pas om 16:00 uur inchecken, we hebben toen de omgeving verkend en kwamen in een leuk kroegje onder ons hotel terecht, hier kon je alleen eigen gebrouwen bier krijgen en het was een heerlijk biertje. We zitten in een leuk  hotelletje in Western stijl, als we op het terras zitten fladeren de kolibris ons om de oren, is een leuk gezicht.
Dinsdag 6 september.
Vandaag bijna de hele dag wat rond gekeken in  Yosemite National Park. Was heel leuk maar verschrikkelijk druk. We wilden naar Glacier Point rijden maar dat kon niet want alle parkeerplaatsen waren vol, je kon nu alleen nog met de bus naar boven maar met een wachttijd van 2 uur. Hier hadden wij geen zin aan, dus maar verder gereden. We mochten wel verder met de auto want er waren nog andere dingen die je onderweg kon zien. Maar toen we bij Glacier Point aankwamen vonden we nog een vrije parkeerplaats. We zijn tegen 15:30 uur weer uit het park vertrokken want anders kwam je in een file om het park weer uit tekomen en dan kon het erg laat worden voor we weer bij ons hotel waren. Wij kwamen nu tegen 16:30 uur weer bij ons hotel aan, hier eerst even een lekker koud biertje gedronken, daarna heerlijk uit eten geweest!
Vanmorgen zijn we rond 08:00 uur vertrokken, zijn eerst even bij Subway langs geweest en hier broodjes gehaald voor onderweg. We zijn vandaag via de Tioga Pass dwars door Yosemite National Park gereden. Dit is een super mooie weg om te rijden. We hebben onderweg diverse stops gemaakt o.a. bij Lake Tenaya, hier hebben we onze broodjes genuttigd. Hierna zijn we naar Ghost Town Bodie gereden, dit is een verlaten stadje waar vroeger goud werd gedolven, om hier te komen moest je ongveer 20 km over een Dirt Road rijden dus de auto kan naar de wasserette. We zijn ook nog bij Mono Lake langs gereden dit is een zout meer met een zoutgehalte van 7,5 % dit is ruim twee maal zo hoog als zeewater. Hierna ons hotel opgezocht in Mammoth Lakes. Hier blijven we twee dagen en gaan dan weer verder richting Death Valley.
Woensdag 7 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Vanmorgen rustig aangedaan want we wilden er een relaxed dagje van maken. Nou dat liep even anders. We zijn tegen 08:45 uur vertrokken richting Crowley Lake, maar dit viel een beetje tegen, zijn gelijk weer terug gereden en wat info opgehaald bij het visitorscentrum. Die gaven ons wat tips en dat hebben we geweten we liggen nu allebei uitgeblust op onze hotelkamer, maar was wel leuk. We zijn eerst naar Mcleod Lake gereden en hebben hier een trail gelopen. Hierna zijn we naar Lake George gereden en ook een trail gelopen, deze beide waren pittig maar was te doen. Het was inmiddels al 13:00 uur onze maagjes begonnen te knorren dus die eerst gevuld. We zijn toen naar Devils Postpile gereden. Je kon hier alleen komen met een bus, je moest de auto beneden aan de berg laten staan en dan werd je met de bus naar boven gebracht. Vanaf hier kun je diverse trails lopen, we hebben er twee achter elkaar gepakt en deze waren erg pittig. We kwamen tegen 17:45 uur weer bij de opstapplaats voor de bus en die heeft ons weer naar de auto bracht. Na ruim 12 km wandelen, met erg steile stukken kwamen we tegen 18:30 uur weer in ons hotel, snel even gedouched en een restaurantje opgezocht voor ons dagelijkse prakje! En vanavond optijd in het mandje :-)
Donderdag 8 september.
We hoefden vandaag maar 170 km te rijden dus we konden mooi rustig aan doen en dit was ook wel lekker na de "zware" dag van gisteren. We zaten tegen 08:15 uur aan het ontbijt, en hier zorgde Hello Kitty gelijk al voor een file voor de broodrooster,  de boter was erg hard dus ze dacht dat leg ik even op de rand van de broodrooster en dat ging dus mis...de boter viel in de broodrooster en ze wou dit eruit vissen maar dat lukte dus niet, het was maar even en het begon lekker te stinken in de ontbijtzaal...Na dit kleine oponthoud zijn we rond 09:30 uur weggereden. We hebben onderweg een stop  gemaakt bij Erick's Schat Bakery. Dit is een Nederlandse bakker in Bishop, hier kun je kiezen uit ruim 450 verschillende soorten brood, koekjes en snoep, en het was hier heel erg druk. We hebben even wat gebak geproefd en dit smaakte prima en hebben gelijk wat broodjes voor onderweg meegenomen. We zijn ook nog bij een VONS supermarkt in Bishop langs geweest, is niet zo groot als de Walmart maar wel een mooie supermarkt. Hierna zijn we  verder gereden naar Lone Pine, onderweg op een parkeerplaats de broodjes van Erick's Schat Bakery opgegeten. We kwamen tegen 14:15 uur in ons hotel aan, hier konden we gelijk inchecken. Kitty heeft hier gelijk een wasje gedraaid zodat we weer met schone kleding verder kunnen. Hierna het Museum of Western Film History bezocht ( zat naast ons hotel) en dit was zeer de moeite waard, vervolgens in de auto gestapt en naar Alabama Hills gereden dit is een mooi woest gebied met op de achtergrond de Sierra Nevada en hier zijn heel veel Westerns ( en andere films ) opgenomen. We waren rond 18:15 uur weer in ons hotel de auto hier geparkeerd en lopend naar een restaurant gegaan voor ons avondeten en dit was ook weer zeer geslaagd. Dus ook vandaag weer een mooie dag en veel gezien. We blijven hier één nachtje slapen en rijden dan morgen door Death Valley naar Pahrump in de staat Nevada.
Vrijdag 9 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Vanmorgen tegen 07:15 uur opgestaan want we hadden vandaag een "druk" progamma. We moesten eerst nog een plek zoeken om te ontbijten want dat kon niet in ons motel, we kwamen terecht bij Alabama Hills Cafe and Bakery, deze stond op Tripadvisor goed aangeschreven en dat was ook zo want het ontbijt was prima, we waren trouwens net op tijd binnen want ze stonden even later buiten voor de deur te wachten tot er een plaatsje vrij was. We hebben hierna nog even twee broodjes bij de Subway gehaald voor onderweg, want in Death Valley is niet veel te krijgen, hierna de tank volgegooid, dat doen we trouwens elke dag voor we vertrekken want je weet nooit waar je terecht komt en of er een tankstation is. We reden rond 09:00 uur naar onze eerste bestemmming de Mesquitte Flat Sand Dunes dit is een duinen gebied bij Stovepipe Wells. Hier wat rond gelopen, maar het was inmiddels al vrij warm geworden dus snel weer verder in de auto met de airco aan. Hierna zijn we naar Devils Golf Course en Bad Water gereden, deze laatste ligt 85,5 meter onder de zeespiegel en hier kan de temperatuur hoog oplopen, vandaag viel het mee want het was maar 108 graden Fahrenheit dit is 42,2 graden celcius. Het warmst hier gemeten is 58,3 graden celsius. We zijn hierna nog naar Zabrinski Point gereden dit is ook een mooi punt in Death Valley. De koelbox in de auto kwam vandaag weer goed van pas want we hadden de hele dag heerlijk koud water tot onze beschikking en er zijn wat flesjes doorgegaan in die hitte. We zijn tegen 15:00 uur uit Death Valley weggereden, we moesten nog 85 km rijden naar ons hotel in Pahrump, dit is een groot complex met hotel, casino en diverse bars en restaurants dus hier komen we de avond ook wel weer door.
Zaterdag 10 september.
We zijn vanmorgen na een heerlijk ontbijt rond 09:00 uur vertrokken voor een ritje van ongeveer 270 km. We zijn via Las Vegas naar het Valley of Fire State Park gereden. We konden via de snelweg rijden, maar wij zijn via de North Shore Road gereden. Dit is een mooie weg door Lake Mead National Recreation Area. We hebben diverse stops gemaakt om wat plaatjes te schieten. Je kon hier ook diverse trails lopen maar aangezien het ruim 40 graden was hebben we dat maar niet gedaan. Het Valley of Fire State Park is een geweldig mooi park, met hele mooie grillige rotsformaties in allerlei kleuren en vormen. We kwamen tegen 16:00 uur bij ons hotel aan, dit is gevestigd rond een casino. We hebben hier ook weer een mooie grote kamer, en zijn na een verfrissende douche even naar het casino geweest en wat gedronken, het was hier erg druk met gokkende mensen. Er zat ook een mooi groot buffetrestaurant in het casino hier hebben we ons avondmaal genuttigd en dit wast top, super veel keuze en we zijn hier allebei kogelrond uitgewandeld.
Zondag 11 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Het is vandaag zondag dus wij doen ook rustig aan en we hadden ook maar een ritje van 135 km voor de boeg. We hebben vanmorgen gebruik gemaakt van het ontbijtbuffet in het casino wat bij ons hotel hoort. Dit was zeer uitgebreid en je wilt niet weten wat die Amerikanen s'morgens op 08:00 uur naar binnen werken. Wij hebben zelf ook goed ons best gedaan dus zaten met volle buikjes in de auto op weg naar Zion National Park. Ook hier was het weer vreselijk druk, dit hebben wij in die acht jaar nog nooit meegemaakt. We zijn een stukje het park ingereden maar je kon bijna nergens parkeren om een foto te maken. We hebben daarom maar rechtsomkeert gemaakt en zijn naar het visitorscentrum gereden, hier na lang zoeken een parkeerplaats gevonden. We gaan nu morgenvroeg een beetje op tijd naar het park en parkeren de auto bij het visitorscentrum en gaan dan met een shuttlebus naar de Zion Canyon, hier kan je dan op negen plaatsen op en afstappen om een Trail te lopen. Hopen dat het niet zo warm is, maar vandaag viel het in het Zion park mee was zo rond de 25 graden, maar waar we in het hotel zitten bijna 40 graden. Dus maar genoeg water en dadels meenemen. We zijn op de terugweg naar het hotel bij de Walmart langs gereden voor weer wat boodschapjes, wat zijn dit toch gigantische supermarken. s'Avonds heerlijk gegeten bij een Texas Roadhouse dus we moeten morgen flink aan de bak om die caloriën er weer af te lopen!
Maandag 12 september.
Vanmorgen tegen 06:45 uur opgestaan want we wilden een beetje optijd in Zion National Park zijn. We konden vanmorgen weer in het Hotel ontbijten ( kan niet overal ) en het was een prima ontbijt, hierna zijn we tegen 08:30 uur vertrokken, onderweg nog even bij een Subway langs geweest voor een broodje tussen de middag in het park. We reden tegen 09:20 uur het park binnen en het was alweer erg druk. Als je de Canyon van Zion wil bezoeken kan dit alleen met een Shuttlebus die stopt op negen verschillende punten hier kan je dan uitstappen en weer opstappen dit is een mooi en handig systeem. Bij de diverse punten kan je dan ook verschillende Trails lopen, deze varieren dan van licht tot hele zware tochten van 1 km tot wel tochten van 15 km. Wij hebben één lichte en twee middel gedaan, maar de laatste die we gelopen hebben vonden wij erg zwaar ook i.v.m. de hitte. Maar het was een mooie dag in Zion National Park, en wij vinden dit wel één van de mooiste parken die wij bezocht hebben in de USA. We zijn rond 16:30 uur weer uit het park vertrokken en kwamen tegen 17:45 uur bij ons hotel aan, wij hadden wat oponthoud op de snelweg er stond een auto in de brand dus daar moesten wij een poosje voor wachten. Na een verfrissende douche hebben we heerlijk bij de Mexicaan gegeten en een paar heerlijk koude Corona's achterover geslagen.
Dinsdag 13 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
We zijn vanmorgen rond 08:00 uur opgestaan en hebben in het hotel ontbeten, dit was in dit hotel goed voor elkaar. We moesten vandaag naar Panguitch rijden dit is een gehucht in Utah. We zijn via de UT-9 gereden deze gaat dwars door Zion National Park je bent ruim een uur langer onderweg maar is mooier rijden dan over de Interstate. Toen we via de west-ingang weer uit Zion reden kwam je gelijk in een heel andere wereld, niet zo bergachtig maar allemaal weilanden. Hier liep zelfs een kudde  Bisons te grazen, en dit is een mooi gezicht. We kwamen rond 13:30 uur aan in Bryce Canyon. Hier zijn we eerst naar het visitorscentrum gegaan voor de nodige informatie, en in dit park was het ook weer erg druk. Er loopt één route door het park deze eindigd bij Rainbow Point, deze hebben wij gelijk maar gereden want we willen morgen de Navajo Trail lopen. Maar we hebben vandaag wel een temperatuurdrop gehad, het was nog maar 17 graden en dat is even wennen na dagen van rond of boven de 40 graden. We hebben zelfs nog een hagelbui gehad. We zijn tegen 16:00 uur naar ons hotel gereden, naast ons hotel zit een wasserette en hier heeft Kitty eerst een wasje gedraaid zodat alle bezwete kleren weer schoon zijn. We hebben vanavond gegeten in Scoops From the Past dit is een kleine mooi ingerichte diner, maar het personeel dat er liep hebben we zo onze vraagtekens bij, want ze vergaten alles, we hadden een steak besteld maar kregen er geen bestek bij en meer van zulke fratsen....maar het eten was prima. Het is hier nu ook slecht weer regen en koude wind, maar morgen zal het weer beter worden zo rond de 24 graden en dat is een mooie temperatuur om te lopen.
Woensdag 14 september.
Vanmorgen na het ontbijt zo rond 08:30 uur vertrokken naar Bryce Canyon, dit ligt op ongeveer 30 minuten rijden van ons hotel. We hebben onderweg weer wat broodjes voor tussen de middag bij de Subway gehaald. We wilden eerst de Navajo Trail lopen, maar het was er al zo druk dat we de auto niet meer kwijt konden. Dus eerst maar verder gereden opzoek naar een andere Trail. We kwamen uit bij de Swamp Canyon Loop dit was een een leuke Trail en we zaten al ruim twee kilometer in de wildernis, stond er opeens een bord met de mededeling dat we nu in een berengebied zaten, dus Hello Kitty wilde gelijk terug! We hadden twee kiliometer naar beneden gelopen en moesten dus nu twee kilometer weer naar boven lopen en dit was erg steil. Hierna zijn we via diverse stops bij o.a. Farview Point, Piracy Point, Natural Bridge naar Yovimpa Point gereden. Bij deze laatse was het inmiddels alweer 12:45 uur en hebben hier onze broodjes maar genuttigd. Tijdens het eten kwam er een ouder Nederlands echtpaar bij ons zitten die ook een rondreis door het westen van de USA aan het maken waren, was wel leuk. Hierna zijn wij naar het Sunset Point gereden om te kijken of we hier konden parkeren, maar helaas weer vol, toen de auto maar bij het visitorscentrum geparkeerd en met de shuttlebus er naar toe gereden. Het was hier erg druk, want de Navajo Trail is één van de populairste Trails. Het is ook een mooie route maar verschrikkelijk steil er lagen er dus onderweg veel naar lucht te happen, het was gelukkig niet zo warm want anders was het een zware onderneming geweest. Maar ook dit was weer een super leuke dag. Onderweg naar het hotel hebben we een hapje gegeten in een leuk en gezellig restaurant. Morgen rijden wij naar Torrey en gaan dan Capitol Reef bezoeken.
Donderdag 15 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Vanmorgen tegen 09:00 uur weg gereden uit Panguitch, dit was nog net geen Ghosttown, maar we hoefden er alleen maar te overnachten dus dat was niet zo erg. Na eerst getankt te hebben, dat is hier altijd leuk met die benzineprijzen, zijn we via de Scenic Byway UT-12 naar Capitol Reef gereden. Dit is een een mooie route van 187 km door diverse mooie landschappen. Deze weg loopt van Bryce Canyon naar Torrey. We kwamen rond 13:00 uur aan in Torrey, hier eerst een plaats gezocht waar we een internet verbinding hadden want wel wilden graag de uitslag van de wedstrijd Feyenoord-Manchester Unit weten, en tot onze grote blijdschap heeft Feyenoord de wedstrijd met 1-0 gewonnen, dus onze dag kon niet meer stuk. Hierna zijn we naar Capitol Reef gereden dit is ook weer een leuk park, is niet zo groot en druk. We hebben hier een paar Dirtroads gereden, was leuk en we hebben nog een stukje van een Trail gelopen. Tegen 16:15 uur hebben we ons hotel opgezocht deze lag op een paar minuten rijden. We hebben de koffers op de kamers gezet en na een verfrissende douche hebben we een leuk restaurant in Torrey opgezocht en hier hebben we weer heerlijk gegeten.
Vrijdag 16 september.
Vanmorgen om 06:40 uur opgestaan, want we hadden een ritje van 270 km voor de boeg, nou stelt dat hier natuurlijk niet zoveel voor, maar we wilden graag een beetje optijd in Arches National Park zijn. We zijn na het ontbijt in het hotel rond 08:00 uur vertrokken. Het eerste stuk ging dwars door Capitol Reef en was weer een mooi gedeelte maar schoot niet erg op. Het laatste stuk ging over de Interstate en hier mocht je 80 mijl per uur ( 130 km ) dus de cruisecontrol op 140 en dat schoot lekker op. We kwamen rond 10:30 uur aan bij het visitorscentrum van Arches National Park. We zijn hierna rechtstreeks naar Wolfe Ranch gereden hier kon je de auto parkeren om naar de Delicate Arch te lopen, dit hebben wij in 2010 ook al eens gedaan en vonden wij toen vrij pittig. Het is een Trail van 4,8 km (heen en terug) met een hoogte verschil van 147 meter, dus je loopt over en afstand van 2, 4 km 147 meter omhoog en dit is vrij steil. Maar het ging ons deze keer vrij makkelijk af. We hebben boven even van het uitzicht genoten en wat foto's gemaakt en zijn toen weer naar beneden gewandeld persoonlijk vind ik dit nog zwaarder. Hierna zijn we nog naar Devils Garden gereden om hier de Trail naar de Landscape Arch te lopen, deze was niet zo steil maar omdat wij die andere nog in de benen hadden ging dit vrij zwaar. We hebben vandaag weer  10 km gelopen dus we voelen onze beentjes weer lekker. We kwamen tegen 17:15 uur bij ons hotel aan, hier tegenover zit een leuk restaurant hier hebben wij onze maagjes weer gevuld en het smaakte allemaal weer prima. Morgen gaan we waarschijnlijk lekker niks doen en rijden dan zondag naar Monument Valley.
Zaterdag 17 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Vanmorgen lekker rustig aangedaan want wij hebben immers vakantie. We wilden eigenlijk niks doen vandaag, of er moest ietst leuks vlak in de buurt zijn. We vonden op TripAdvisor iets over een museum over de eerste pioneers in de omgeving van het plaatsje Bluff, en dit ligt hier ongeveer 40 km vandaan. Hier zijn we rond 10:30 uur naar toe gereden. Het museum was heel leuk en wordt helemaal gerund door vrijwilligers, die je heel enthousiast ontvangen en je alles willen vertellen. We hebben hier even wat rond gekeken en wat foto's in de orginele klederdracht gemaakt, deze kleren worden hier ook allemaal gemaakt door vrijwilligers. Maar we hoorden dat er vlak in de buurt een Navajo Fair was, hier zijn we toen gelijk naar toe gereden. Dit is een indianen festival met dans, muziek en rodeo en dit was super leuk. We zijn hier de rest van de dag gebleven. We gaan morgen nog weer even bij het museum lang want we willen dit toch nog iets beter bekijken en we hebben toch maar een kort ritje van 120 km voor de boeg naar Monument Valley.
Zondag 18 september.
Vanmorgen om 08:00 uur opgestaan en eerst gekeken wat Feyenoord tegen PSV had gedaan, weer gewonnen dus de dag begon voor ons goed. We zijn na het ontbijt tegen 09:00 uur vertrokken richting Monument Valley.We zijn eerst nog weer bij het Pioneers museum (Bluff Fort Historic Site) langs gereden, we hadden hier nog niet alles gezien. Hierna hebben we nog een korte stop gemaakt bij "Goosenecks State Park", dit is een ravijn waar de San Juan River doorheen loopt in de vorm van een gansenek, hier een paar foto's gemaakt. We kwamen rond 12:30 uur aan in Monument Valley, we hebben hier een Cabin gehuurd, maar konden hier pas om 16:00 uur inchecken. We hebben eerst wat gegeten in het restaurant. hierna de Dirtroad door Monument Valley gereden, dit is een rit van 22 km door het stof maar is heel leuk. We waren rond 15:30 uur weer terug en zijn na een bak koffie naar de Cabins gereden, dit zijn super leuke blokhutjes met uitzicht op Monument Valley. Na het inchecken en een verfrissende douche hebben we een hapje gegeten in het bijbehorende restaurant. We hebben iets uit de lokale Navajo keuken gegeten "Green Chile Stew" je kan nou niet zeggen dat het echt lekker was, maar het was te eten. We hebben verder de hele avond heerlijk op de veranda gezeten en van het prachtige uitzicht genoten.
Maandag 18 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Vanmorgen vroeg opgestaan want we wilden natuurlijk de zon zien opkomen in Monument Valley en hier een paar leuke foto's van proberen te maken. We hadden gisteren een broodje meegenomen voor ons ontbijt op de veranda, dit was leuk op de vroege morgen met zo'n geweldig uitzicht. We zijn rond 09:30 uur uit de cabin vertrokken, we hebben nog even in de giftshop gekeken en hier een kop koffie gedronken. We zijn rond 10:00 uur uit Monument Valley vertrokken richting Page in Arizona, dit is een ritje van dik 200 kilometer dus dat was niet zoveel. We kwamen vlak voor Page Canyon-X tegen, hier een stop gemaakt en wat info ingewonnen betreffende de kosten van een tour door de Canyon en dit leek ons wel wat. We wilden dit morgen doen en zijn verder gereden naar Page, ons onderweg toch bedacht en weer terug gereden om de tour gelijk te maken. We verder door een Navajo indiaan met een dikke pickup truck naar de afzetplaats gebracht, hier werden we  door een gids opgevangen die ons door de Canyons leide. Dit was leuk en niet zo druk als in de Upper en Lower Antelope Canyon. Hierna zijn we naar Page gereden om een hapje te eten. Wij zijn toen naar Horseshoe Bent gereden, hier moet je via een Trail van 2,4 km naar toe lopen en het was erg warm dus weer even zweten... maar was de moeite wel waard, hier ook weer een paar plaatjes geschoten. Het was inmiddels alweer 16:00 uur nog even voor wat boodschappen bij de Walmart langs geweest en hebben toen ons hotel opgezocht. We konden hier gelijk inchecken en hier hadden ze ook weer een Laundry dus Kitty gelijk maar weer twee wasjes gedraaid en inmiddels zit alles weer schoon en fris in de koffer. We blijven hier twee nachtjes en morgen willen we bij Lake Powel gaan kijken.
Dinsdag 20 september.
Toen we vanmorgen opstonden was het erg donker weer, later begon het te regenen en dat heeft het ook tot ongeveer 16:00 uur gedaan. Het was ook niet warm vandaag, toen we hier gisteren aankwamen was het 34 graden, vandaag was het rond de 15 graden dus dat was een heel verschil. Gelukkig hadden we gisteren al een Canyon bezocht, dus hebben we vandaag maar wat winkeltjes in Page bezocht. We zijn ook nog bij de Glenn Canyondam geweest dit een vrij grote stuwdam bij Page en ligt in de Colorado rivier. Verder vandaag niet veel bijzonders gedaan. In Page is verder ook niet veel te doen, of je gaat naar de Canyons of je gaat met een boot op Lake Powell, maar daar was het geen weer voor, en dit is ook nogal vrij prijzig, als je bijv. een tochtje naar de Rainbow Bridge wilt maken ben je al gauw 250 dollar kwijt, en dat vonden wij wel wat aan de dure kant om naar wat uitgesleten rotsen te kijken.....Morgen vertrekken wij naar Flagstaff. We slaan deze keer de Grand Canyon over, hier zijn wij in 2010 ook al geweest en vonden wij niet zo geweldig. We gaan dan vanaf Flagstaff weer een klein stukje van Route 66 rijden.
Woensdag 21 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Vanmorgen zijn we voor de rit van ongeveer 250 km naar Flagstaff rond 08:30 uur vertrokken uit ons hotel in Big Water. Hier zat geen ontbijt bij dus onderweg even bij Denny's gestopt voor een heerlijk ontbijt. Tijdens de rit was er niet zo heel veel te zien, we zijn onderweg nog wel een keer gestopt om te tanken en voor een kopje koffie. We kwamen rond 12:15 uur aan in Flagstaff, hier gelijk maar even bij het visitorscentrum langs voor wat info. Het visitorscentrum ligt aan het spoor en hier komen om de 10 minuten gigantische lange treinen langs met meer dan honderd treinstellen, die worden getrokken door 4 grote locomotieven. We zijn even door het oude centrum gewandeld maar dit viel een beetje tegen het viel ons wel op dat er ontzettend veel restaurants en koffiehuizen staan. We hebben tegen 14:00 uur ons hotel opgezocht, hier konden we gelijk inchecken. Hierna nog even naar een shoppingmall geweest en een hapje gegeten. Ben nu bezig om even de route van de komende twee dagen uit te zetten, want we willen vanaf Flagstaff in Arizona naar Needles in California Route 66 rijden. We blijven morgen in Seligman slapen, hier zijn we al twee keer eerder geweest maar hebben hier nog nooit overnacht, dit plaatsje wordt ook wel "The Birthplace of Historic Route 66" genoemd.
Vanmorgen rustig aan gedaan want we hadden maar een ritje van ongeveer 120 km voor de boeg. We zijn na het ontbijt in het hotel rond 09:30 uur vertrokken. We zijn via de Historic Route 66 naar Williams gereden. Dit is een leuk plaatsje langs Route 66, maar het was slecht weer met regen en harde wind. We hebben even wat winkeltjes bezocht en een kop koffie gedronken. Hierna zijn we via Route 66 verder gereden naar het plaatsje Seligman. Dit is een klein en leuk plaatsje langs Route 66, we hebben hier een leuk hotelletje geboekt dus we hadden alle tijd om hier even rond te kijken. We zijn nog bij Angel Delgadillo in de winkel / kapperszaak geweest maar helaas was hij niet aanwezig. Deze mijnheer heeft er voor gezord dat de Route 66 weer op de kaart kwam. Tot 21 september 1978 kwamen er ongeveer 9000 auto's per dag door Seligman, op 22 september ging de intertstate 40 open en die loopt een paar mijl langs Seligman en van de één op de andere dag kwam er geen auto meer door Seligman dus alle bedrijfjes kregen het moeilijk of gingen failliet.
Vrijdag 23 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Vanmorgen na het ontbijt vertrokken naar Laughlin we wilden eigenlijk in Needles blijven slapen maar daar was niks fatsoenlijks te vinden. We zijn pas tegen 09:00 uur vertrokken want we raakten tijdens het ontbijt aan de praat met nog een Nederlands stel dat aan het rondreizen was. We reden vandaag weer een stuk van Route 66, het stuk van Kingman naar Oatman is fantastisch om te rijden (GoldRoad and Sitgreaves Pass). We hebben in Oatman wat rondgekeken en een hapje gegeten in het Oatman Hotel, in dit hotel zijn de wanden volgeplakt met dollarbiljetten van toeristen uit de hele wereld. Hierna via Needles naar Laughlin gereden, we zitten nu in een Hotel Casino met een mooi strandje aan de Colorado rivier. Morgen vertrekken we naar onze eindbestemming Las Vegas.
Zaterdag 24 september.
Vanmorgen na een heerlijk ontbijt om 09:30 uur vertrokken naar onze eind bestemming Las Vegas. Het was maar een ritje van 175 km dus dat viel weer mee. We zijn wel een klein stukje omgereden om even in Ghost Town Nelson te kijken, dit plaatsje ligt in Eldorao Canyon en hier werd tussen 1858 en 1945 goud gevonden. Het is nu dus verlaten maar er staan nog diverse oude auto's en andere leuke dingen. We hebben hier wat foto's gemaakt. Hierna vertrokken naar Las Vegas, we kwamen rond 13:00 uur aan bij ons hotel. Dit is ook weer een super groot hotel met een nog groter casino. We hebben eerst al onze koffers naar de kamers gebracht. Na deze klus, want het is een stukje lopen in dit grote complex, zijn we naar de strip gegaan hier hebben we de rest van de dag onze ogen weer uitgekeken want je blijft je verbazen (we zijn hier nu voor de 3e keer) want het ene casino / winkelcentrum is nog groter dan de andere en ook over het aantal mensen dat hier aan het gokken is. Het is ook in Las Vegas weer erg druk zoals in deze vakantie het overal was.
Zondag 25 september.
Klik op een foto voor een vergroting..
Vanmorgen lekker rustig aangedaan we zijn tegen 09:30 uur gaan ontbijten maar eerst even gekeken wat Feyenoord gedaan had, en die hadden weer met 5-0 gewonnen dus de dag begon weer goed. Ik moest vandaag even een nieuwe koffer zien te vinden want die van mij is kapot maar hier heeft dit beestje geen schuld aan want die heeft er al heel wat reisuren opzitten. We hebben de hele dag wat in Las Vegas rond gewandeld en geshopt....en ook een nieuwe koffer gevonden. We hebben vanavond in ons hotel/ casino gegeten  hier zitten diverse restaurants in en dit was hier ook weer prima voor elkaar. Morgen willen we de Pawnshop en het bedrijfje van American Restauration even bezoeken ( zijn twee leuke progamma's op History Channel) en we willen in Red Rock Canyon kijken.
Maandag 26 september.
Vanmorgen zijn we na een heerlijk ontbijt vertrokken naar Red Rocks Canyon, dit ligt ongeveer 25 km buiten Las Vegas, dit park zou je volgens reviews op TripAdvisor niet mogen missen. Daar zijn dan de meningen over verdeeld, misschien als je hier wat Trails ging lopen maar als je op de Scenic byway bleef rijden viel het ons wat tegen, was leuk maar daar houd het dan ook wel mee op! Hierna zijn we naar het bedrijfje "Rick's Restorations" gereden, hier restaureren ze van alles en nog wat, dit was enkele seizoenen te volgen op History Channel, we hebben hier een rondleiding gehad en dit was leuk. Op de weg terug naar het hotel ook nog even bij de "Gold and Silver Pawn Shop" langs geweest, hier is ook een progamma over op History Channel. We waren rond 13:30 uur weer in het hotel hier even wat opgefrist en zijn toen weer naar de "Strip" gegaan en zijn hier de rest van de dag gebleven.
Dinsdag 27 september.
Vanmorgen onder het ontbijt alvast ingecheckt voor de vlucht naar huis morgen. Verder de hele dag wat rondgewandeld en geshopt in Las Vegas en dan is ook deze vakantie helaas weer ten einde.
Woensdag 28 september.
Vanmorgen om 05:45 uur opgestaan. We hebben eerst de auto ingeleverd, moest hier eerst een schadeformulier invullen want er zat een grote barst in de vooruit, tijdens de laatste kilometers een steen tegen de ruit, als het goed is zijn we hier voor verzekerd. We waren tegen 07:15 uur op het vliegveld we hadden al ingecheckt dus alleen de koffers inleveren, en dit ging allemaal lekker vlot. We vertrokken volgens schema om 09:30 uur naar Houston. We hadden hier ruim de tijd om over te stappen, en ook hier vertrokken wij op tijd en volgens het vluchtschema zouden we om 08:40 landen op schiphol ( planning was 09:20 uur ) dus dat leek ook allemaal lekker vlot te verlopen. Maar tijdens de vlucht naar Amsterdam kregen we te maken met een dronken vrouw die helemaal doordraaide en passagiers lastig viel. De piloot heeft daarom besloten om haar uit het vliegtuig te zetten. We hebben in Newark een tussenlandig gemaakt en de vrouw is door enkele politieagenten uit het vliegtuig gehaald. Hierdoor kwamen wij pas om 12:15 uur aan op Schiphol dus ruim drie uur later. De koffers lagen snel op de band dus we konden snel naar de auto. We waren donderdag 29 september rond 15:15 uur weer in Hoogeveen.

Ook deze roadtrip door het westen van de USA was weer super, hieronder nog wat aanvullende info:

We hebben in 16 verschillende plaatsen geslapen: San Francisco, Mariposa, Mammoth Lakes, Lone Pine, Pharump, Mesquite, Hurricane, Tropic, Torrey, Blanding, Monument Valley, Big Water, Flagstaff, Seligman, Fort Mohave en Las Vegas.

Bovenstaand plaatsen liggen in 4 verschillende staten: California, Nevada, Utah en Arizona.

We zijn in de 14 verschillende parken geweest: Yosemite National Park, Zion National Park, Alabama Hills, Death Valley, Lake Mead National Recreation, Valley of Fire, Bryce Canyon, Capitol Reef, Arches National Park, Goose Neck, Monument Valley, Page (Canyon-x), Dead Horse Shoe en Red Canyons Rock.

We hebben 3060 mijl gereden, dat is 4925 km.

Ons hotel in San Francisco.
Mels Diner aan Lombard Street
Hier tuffen wij 4 weken in rond!