Home
Verslag rondreis New York - Zuiden USA 2018
Woensdag 29 augustus.
Vanmorgen liep de wekker om 05:00 uur af, we moesten rond 06:15 uur op Schiphol zijn voor onze
vlucht van 09:15 uur naar New York. Alles verliep lekker vlot en zonder vertraging landen we om 11:15 uur
op het vliegveld van New Wark.(tijdsverschil met Nederland is 06:00 uur) Na wat zoekwerk naar de standplaats van de taxi die ons naar het hotel in Manhattan moest brengen, kwamen we rond 14:00 uur aan bij het hotel. Ook het inchecken verliep lekker vlot, zodat we rond 15:00 uur al op pad konden. We zijn eerst naar Times Square gelopen dit ligt vlak bij ons hotel. Hier keken we onze ogen uit, wat een drukte, en allemaal neon reclame van enorme omvang. Hierna zijn we naar het Penn Station gelopen, dit zit onder het Medison Square Garden. We wilden even informatie halen waar onze trein maandag vertrekt naar New Orleans, dit werd ons even duidelijk uitgelegd door een medewerker van Amtrak. Hierna zijn we via de Trump Tower naar Central Park gelopen. We zijn in het Trump gebouw geweest dit is een leuk gebouwtje, het wordt bewaakt door zwaar bewapende politie agenten. De straat waar de zij ingang zit is helemaal afgesloten voor het verkeer. Het Central Park is ook erg leuk, we hebben vandaag hier maar een klein deel van gezien, we gaan dit de komende dagen nog verder bekijken. We hebben hierna nog een hapje gegeten en zijn toen naar ons hotel gegaan voor een heerlijk nachtrust.
Times Square Manhatten New York
Madison Square Garden
Klik op een foto voor een vergroting..
We waren vanmorgen i.v.m. de jetlag allebei lekker vroeg wakker. We zijn na het ontbijt rond 08:30 uur naar het metrostation gelopen, hier een 10 ritten kaart gekocht zodat we probleemloos konden reizen met de metro. Je kunt met een kaartje met twee personen reizen (maximaal 4) Elke rit kost ongeveer $ 2,70 en dan maakt het niet uit waar je heen gaat, maar zo gauw je het station uitgaat moet je weer opnieuw inchecken. We zijn vandaag eerst naar het 911 memorial geweest. Dit was erg indrukwekkend, op de plaats waar de gebouwen hebben gestaan zijn nu twee grote waterbakken met stromend water langs de muren en rondom de twee bakken zit een koperen reling met alle namen van de 2700 slachtoffers. Op de dag van een verjaardag van een van de slachtoffer wordt er een witte roos bijgelegd. Hierna hebben we het One World Observartory bezocht, dit staat naast het 911 monument. Het gebouw is 541 meter hoog en is momenteel het hoogste gebouw in de USA. Als je met de lift omhoog gaat wordt er op de wanden voor en naast je een video afgespeeld, dit is erg leuk. Als je boven bent krijg je ook weer een video te zien, en als die afgelopen is gaat het scherm naar beneden en zie je de Skyline van New York vanaf 541 meter hoogte....in een woord super. Hierna hebben we nog een poosje van het prachtige uitzicht genoten. Toen zijn we met de metro naar Coney Island geweest, was ook leuk, hier een hapje gegeten, en daarna weer terug gegaan naar Manhattan. We zijn uitgestapt bij het Central Park, en zijn naar de Dakota Building gelopen, hier woonde John Lennon en is hier op 8 december 1980 voor de deur vermoord, vervolgens zijn we naar Strawberry Fields gelopen dit is een herdenkingsplek voor John Lennon in Central Park. Het was inmiddels rond 18:00 uur dus maar een restaurant opgezocht om een hapje te eten.
We zijn vanmorgen rond 08:30 uur op weg gegaan naar Battery Park. We hebben weer de metro genomen dit is de makkelijkste manier van reizen in New York. Vanuit Battery Park zijn we met de boot naar Liberty Island gevaren dit is het eilandje waar het vrijheidsbeeld staat. Vanuit de verte lijkt het niet zo'n groot beeld maar als je er eenmaal onder staat is het er imposant. Het beeld zelf is 46 meter hoog maar inclusief de sokkel is het 93 meter hoog, het  bestaat geheel uit koperen platen bevestigd aan een staal constructie. Je hebt vanaf het eiland ook een mooi uitzicht op de skyline van Manhatten. We zijn rond de middag weer vertrokken naar Battery Park, hier even een lekker broodje gegeten. Hierna zijn we met de metro naar China town in Manhatten gegaan. Hier wonen ongeveer 300.000 chinezen en is momenteel het grootste Chinatown van het Westelijk Halfrond. We zijn hier de hele middag gebleven en hebben hier lekker chinees gegeten..
We zijn ook nog in een park geweest waar diverse chinezen aan het kaarten en met andere gokspelletjes bezig waren, dit was erg leuk om te zien. We zijn tegen de avond weer richting Times Square gegaan, dit was een kort ritje met de metro. Ook dit was weer een mooie dag in New York.
Donderdag 30 augustus.
Chinatown in New York
Viswinkel in Chinatown
Zaterdag 1 september.
We zijn vanmorgen naar pier 83 gelopen om te kijken waar we ons morgen moesten melden voor de rondvaart rond Manhattan. Het was ongeveer 10 minuten lopen van ons hotel. We konden vandaag ook wel mee als we dat wilden en dat hebben we dus ook maar gedaan, we moesten nog ongeveer 30 minuten wachten voordat de boot vertrok. Om 10:00 uur zijn we vertrokken voor een rondvaart van 2,5 uur rond Manhattan. Het was erg druk maar we hadden gelukkig nog een plaatsje boven op het dek.Tijdens de rondvaart kun je de skyline van Manhattan pas echt goed zien, en dit is een mooi gezicht. We waren rond 12:30 uur weer terug. Hierna hebben we een vliegdekschip en een onderzeeër bezocht, dit was zeer de moeite waard! Het vliegdekschip genaamd de USS Intrepid ("onverschrokken") is van 1943 tot 1974 gebruikt, eerst in de tweede wereldoorlog en later in Vietnam. Op het dek staan diverse verschillende vliegtuigen, ook staat er op het terrein een Concorde en de Space Shuttle Enterprise. De onderzeeër genaamd USS Growler konden we ook van binnen bekijken dit was ook heel interessant. Het langst dat de bemanning onder water is beleven is 72 dagen, en dat is in deze kleine ruimte met weinig frisse lucht heel erg lang. We hebben dik 2 uur in het Intrepid Sea, Air & Space museum rond gekeken. Hierna zijn we weer naar ons hotel gewandeld ons hier wat opgefrist en een restaurant opgezocht om een hapje te eten, aansluitend hebben we nog op Times Square rond gelopen, hier was het erg druk i.v.m. met een soort pullendag :-)
Skyline Manhattan
Vrijheidsbeeld op Liberty Island
Vliegdekschip USS Intrepid
Raket met nucleare lading
Kitty in de onderzeeër
Torpedo in de USS Growler
Times Square by night
The Naked Cowboy op Times Square
Sta hier voor het Madison Square Garden, bekend van de boxwedstrijden van Mohamed Ali etc. Hieronder zit het Penn Station, hier moeten we op de trein stappen.
Central Park in New York
Skyline Manhattan vanuit Central Park
Braziliaans festival in New York
Hier waren we aan toe :-)
Een selfie in Central Park New York
Klik op een foto voor een vergroting..
We zijn vanmorgen na het ontbijt met de metro naar de noordkant van Central Park gereden. We zijn via het Central Park weer naar ons hotel gelopen. Het park is 4 km lang en ongeveer 850 meter breed en trekt jaarlijks rond de 25 miljoen bezoekers. Het was vandaag ook vrij druk in het park, maar de wandeling was de moeite wel waard. Hierna zijn we via 5th Avenue naar Times Square gelopen. Het was vandaag erg druk in New York want er was een Braziliaans festival en dat trekt jaarlijks ongeveer 1 miljoen bezoekers. We hebben verder vandaag niet veel bijzonders gedaan wat gewinkeld een lekker biertje gedronken. Vandaag is onze laatste dag in New York morgen vertrekken we met de trein naar New Orleans.
Zondag  2 september.
Maandag 3  september / dinsdag 4 september.
We zijn vanmorgen nog een keer over Times Square gewandeld, hierna moesten we de koffers pakken voor de treinreis naar New Orleans. We hoefden gelukkig pas om 12:00 uur uit te checken bij ons hotel dus we konden rustig aan doen. Om 12:00 uur zijn we met de koffers naar het Pennstation  gelopen, dit was ongeveer 1 km, maar het was vrij warm en druk dus was nog even zweten. Nadat we de koffers bij een drop off afgeleverd hadden kregen we om 14:00 uur te horen bij welke gate we in moesten stappen, dit ging allemaal lekker vlot. Onderweg kregen we te horen dat de trein i.v.m. een tropische storm niet tot aan New Orleans reed maar het eindpunt nu Atlanta was, en we de laatste 700 km met de bus moesten. Wij hadden geen zin om 700 km in een bus te zitten en dan in een tropische storm terecht te komen. Dus contact met rentallcars opgenomen en gevraagd of we de auto van Atlanta airport op kon halen i.p.v. in New Orleans, dit was zo geregeld, ook gelijk het hotel in New Orleans geannuleerd en een nieuwe besproken in Atlanta. We kwamen om 08:00 uur aan op het station in Atlanta, hier moesten we even op jacht naar onze koffers want die werden gelijk overgeladen in de bus die ons naar NO zou brengen. Toen we die te pakken hadden zijn we gelijk in een taxi gestapt en die heeft ons naar het vliegveld van Atlanta gebracht waar we onze auto op konden halen, dit ging ook weer vrij vlot. Van daaruit naar het hotel gereden, hier konden we gelukkig gelijk inchecken zodat we ons na de nachtelijk treinreis even wat op konden frissen. Kitty heeft gelijk al ons wasgoed bij elkaar gezocht en alles is nu weer fris. Hierna naar de Wall-Mart geweest voor de nodige boodschappen, koelbox etc.etc. Nog even twee hotels geboekt één bij Nashville in de buurt en één in de geboorte plaats van Elvis Presley Tupelo.
De Amtrak
Chevrolet Equinox, hier toeren wij de komende dagen in rond.
De kleertjes weer schoon.
Door deze storm konden we niet met de trein naar New Orleans
Woensdag 5  september.
We zijn vanmorgen rond 09:00 vertrokken naar onze volgende bestemming Brentwood, dit ligt ongeveer 17 km onder Nashville. Het was een ritje van iets meer dan 400 km en ging over de interstate 75 en 24, maar dit is natuurlijk niet leuk constant over de snelweg, dus wij zijn het grootse gedeelte van de route binnendoor gegaan en dit was wel een leuke route om te rijden, we kwamen door diverse leuke plaatsen. We hebben in Chattanooga een tussenstop gemaakt om een hapje te eten, hier zijn ook diverse leuke dingen te zien maar wij waren daar al eens geweest en hebben het nu overgeslagen. We kwamen rond 16:30 uur bij ons hotel aan maar omdat we weer in een andere tijdzone zitten was het dus nu 15:30 uur. We hebben verder niet veel bijzonders meer gedaan, alleen nog even lekker gegeten bij een Longhorn Steakhouse.
Ingang Belle Maede Plantation
De Mansion op de plantage
Slaven verblijf is verdeeld in twee gedeeltes, het ene gedeeltje verbleven 8 alleenstaanden en het anderen gedeetje een complete familie
De keuken waar de slaven in stonden te koken voor John Harding (eigenaar van de plantage)
Keuken
Kitty op de veranda van De Mansion
De Mansion op de plantage
Twee bekende slaven op Belle Meade, links Robert Green en links Susanna Carter
Boadway in Nashville
Nashville
Brug over de Cumberland rivier bij Nashville
Donderdag 6  september.
We zitten in Brentwood in een mooi luxe hotel genaamd de Brentwood suites. We zijn na het ontbijt rond 09:30 uur vertrokken naar de Belle Meade Plantation, dit is geen katoen, suiker of tabak plantage maar hier werden paarden gefokt voor paarderaces. De plantage was erg groot (22 km2) en er werkten ruim 160 slaven. We hebben een rondleiding gehad door het slaven gedeelte, dit was erg interessant. We zijn rond 12:30 uur vertrokken richting Nasvhille. Het was erg druk, maar we vonden toch nog redelijk vlot een parkeerplaats vlakbij Broadway de bekende muziekstraat in Nasvhille. In elke kroeg (en dat zijn er nogal wat) is er live muziek. We zijn in een paar kroegjes geweest en dat is wel gezellig. Maar buiten op straat breek je je nek over de zwervers dat is dan de minder leuke kant van Nasvhille.
Vrijdag 7 september.
We zijn vanmorgen rond 09:00 uur vertrokken uit ons hotel in Brentwood. We hadden een rit van ruim 300 km voor de boeg en dit hadden we weer via de interstate kunnen doen maar wij zijn via de Natchez Trace Parkway gereden. Deze weg is in zijn geheel 715 km lang en loopt van Natchez tot aan Nasvhille. Wij hebben er ruim 300 km van gereden en was leuk. We zijn onderweg gestopt in het plaatsje Collinwood om een broodje te halen. We kwamen rond 14:00 uur aan Tupelo, we zijn eerst naar het huisje gereden waar Elvis Presley in 1935 geboren is, hier hebben we een poosje rond gekeken en zijn toen naar de favoriete diner van Elvis gereden hier hebben we koffie gedronken en wat foto's gemaakt. Hierna zijn we naar ons hotel gereden om in te checken. We zijn hierna naar downtown Tupelo gereden, dit is niet zo groot maar wel leuk om even rond te kijken. Aan West Main Street zit de Tupelo Hardware Company, hier heeft Elvis op zijn 11e verjaardag zijn eerste gitaar van zijn moeder gekregen. aansluitend even lekker gegeten bij Bonanza.
Het karretje waar we in rond toeren Chevrolet Equinox
Onderweg aan de Natchez Trace Parkway even een broodje eten
Nog een paar km (mijl) naar Tupelo
De Natchez Trace Parkway Bridge over de Tennessee river in Alabama
Het huisje in Tupelo waar Elvis op 8 januari 1935 geboren is
Elvis was er één van een tweeling zijn broertje Jessie Garon is doodgeboren
In dit kerkje gaf Elvis zijn eerste Gospel optreden
Huisje waar Elvis geboren is
Johnnie's Drive-In, dit was Elvis zijn favoriete diner in Tupelo
Johnnie's Drive-In, hier zitten wij in de Elvis Booth
Tupelo Hardware Company, hier kreeg Elvis zijn eerste gitaar van zijn moeder
Elvis Presley Homecoming Statue
Zaterdag 8 september.
We hadden vandaag maar een ritje naar Memphis van ongeveer 170 km voor de boeg dus we konden rustig aan doen. We zijn eerst naar de woning gereden waar Georgia Tann gewoond heeft. Zij voerde het bewind van de Tennessee Children's Home Society. Van 1924 tot 1950 stal/ontvoerde deze dame en haar organisatie 5000 kinderen van arme ouders en verkocht deze weer aan rijke echtparen. Voordat ze hiervoor berecht kon worden in 1950 is ze overleden. Van de 5000 kinderen zijn er ongeveer 500 overleden door slechte verzorging. We zijn op de begraafplaats Elmwood Cementry in Memphis geweest, hier liggen 19 kinderen begraven, van de meesten weten ze alleen een voornaam. Waar de rest van kinderen is gebleven is niet bekent. . Kitty heeft het boek "kinderen van de rivier" gelezen en dat gaat hierover vandaar onze interesse. Hierna zijn we naar Forest Hill Cementry gereden hier werd Elvis Presley bijgezet in een Mausoleum, maar omdat ze zijn lichaam wilden stelen hebben ze hem en zijn moeder Gladys ( die lag hier ook ) begraven op Graceland. In het mausoleum is hier nog een gedenkhoek voor ingericht. Hierna zijn we naar het nieuwe hotel op Graceland "The Guest House" gereden, we konden hier gelijk inchecken. Het hotel is gigantisch groot met hele mooie kamers, maar de Elvis sfeer zoals in het "Heartbreak hotel" (zijn we 2x geweest) is er niet en dit vinden wij (lees Kitty) wel jammer.
Hier woonde Georgia Tann, 91 Stonewall Memphis
Memorial voor de "Tennessee Childeren" op de Elmwood Cementry in Memphis
In het Mausoleum op Forest Hill Cementry in Memphis werd Elvis eerst bijgezet, 14 dagen later werd hij begraven op Graceland
Gedenkplek voor Elvis in het Mausoleum op Forest Hill Cementry in Memphis
Het nieuwe hotel op Graceland "The Guest House"
In het hotel, zelfde trap als in het huis van Elvis op Graceland
In de lobby van het hotel
Hier kun je de kaartjes kopen voor alle activiteiten op en ronde Graceland
IJsje eten en alles is groot in de USA....dus was even zwoegen...
In de kamer....Elvis filmje kijken....
Zondag 9 september.
We hebben vanmorgen voor het eerst lekker uitgeslapen want we hoefden vandaag geen km's met de auto te maken. We wilden om 10:30 uur naar Graceland maar omdat het regende zijn we eerst naar de Sun studio gegaan. We waren hier al eens geweest maar hebben toch nog maar een keer een rondleiding gedaan, dit was zeer de moeite waard. We hebben hier nog even een kop koffie gedronken en hebben toen de auto weer bij het hotel gezet en het was inmiddels gelukkig weer droog. We zijn lopend naar de plaats gegaan vanwaar je vertrekt naar Graceland. Het is aan de andere kant van de straat maar je kan er alleen met een busje naar toe. Het bezoek aan Graceland blijft  indrukwekkend en het is onvoorstelbaar dat hier 42 jaar na de dood van Elvis nog elke dag zoveel bezoekers komen. Na het bezoek de auto weer opgehaald en zijn toen naar Central BBQ gereden om een hapje te eten, dit ligt naast het Lorraine hotel waar Maarten Luther King op 4 april 1968 is vermoord, in het hotel zit nu The National Civil Rights Museum, we hadden dit als eens bezocht en hebben dit nu niet gedaan, maar ook dit is een indrukwekkende plaats en als je ooit is in Memphis komt moet je dit wel bezoeken. We zijn vandaag kris kras door Memphis gereden, je hebt hier mooie wijken, maar het overgrote deel is toch vrij armoedig.
Klik op een foto voor een vergroting..
Sun Studio in Memphis, hier nam Elvis 23 titels op, maar ook ander bekende artiesten zoals, Jerry Lee Lewis, Johnny Cash en U2
Sun Studio
Dit is de orginele uitzendstudio van Daddy-O" Dewey Phillips
The Million Dollar Quartet,  Elvis Presley, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins en Johnny Cash
Graceland
De woonkamer
De trap naar boven deze is niet open voor publiek, toen Elvis hier nog woonde mocht er ook niemand naar boven
De TV kamer in de kelder, Elvis had 14 televisies in huis
De pool kamer
Het kantoor van Vernon Presley (vader van Elvis)
Het graf van Elvis op Graceland
Het Lorraine hotel, hier werd Maarten Luther KIng op 4 april1968 vermoord
Maandag 10 september.
We zijn vanmorgen weer vertrokken uit Memphis. We hadden een ritje van iets meer dan 300 km voor de boeg, we zijn niet via de Hwy 63 gereden maar via de US 70, zo kom je door diverse kleine dorpjes en is leuker rijden dan over de snelweg. We zijn onderweg in het plaatsje Fredonia (Arkansas) bij Mack's old country store gestopt voor een kop koffie en een broodje, dit is zeg maar een soort van "buurtsuper". We kwamen rond 14:00 uur aan in Hotsprings, dit is een plaats in Arkansas die bekend staat om zijn warmwaterbronnen en badhuizen. Na het inchecken eerst even naar een supermarkt gereden deze zat helemaal aan de andere kant van het dorp, zo konden we gelijk de buurt even verkennen. De boodschappen weggebracht en de auto bij het hotel laten staan. We zijn lopend weer terug gegaan en hebben ons hier s'middags prima vermaakt.
Klik op een foto voor een vergroting..
Onderweg in Fredonia bij de buurtsuper een kop koffie gehaald :-)
Mooie muurschildering in Hotsprings
Het Arlington hotel, dit was in 1930 het favoriete vakantie hotel van Al Capone.
We zijn vanmorgen naar het Lake Ouachita State Park gereden dit was ongeveer 25 km van het hotel. We hebben hier de Cado Bend Trail gelopen, dit was een mooie wandeling met soms een paar steile klimmetjes, er stond op de borden dat je ruim 3 uur werk had, wij hebben het in iets meer dan 2 uur gedaan. s' Morgens hadden we voor alle zekerheid broodjes van de Subway meegenomen, want in de parken zelf kun je bijna nooit wat kopen. We hebben even een leuk plekje opgezocht om deze op te eten. Hierna zijn we weer naar Hotsprings gereden, en hebben s' middags op een terrasje genoten van een paar "speciaal" biertjes en heerlijk gegeten bij de Mexicaan.
Lake Ouachita State Park
Cado Bend Trail gelopen, was een mooie route
Cado Bend Trail
Weer op krachten komen
Mooie oude auto's zomaar ergens onderweg
Quapaw Baths & Spa in Hotsprings
Dinsdag 11 september.
Woensdag 12 september.
We hadden vandaag een rit van bijna 500 km voor de boeg. We zijn tegen 08:15 uur vertrokken, en hebben eerst in Hotsprings nog even een ontbijt genomen bij een Waffle House. We gingen tegen 08:45 uur op weg richting Dallas. Vandaag  zijn we wel via de Interstate gereden. Toen we vanmorgen opstonden regende het erg hard, maar in de loop van de ochtend werd het gelukkig droog en dat rijdt wat makkelijker. Het was redelijk druk onderweg, hebben halverwege een bak koffie bij een truckstop gehaald en zijn gelijk weer verder gereden. We waren om 13:15 uur bij ons hotel in Dallas en konden gelukkig gelijk inchecken. Hebben eerst de wasmachine weer volgestopt en zijn toen naar de shopping mall NorthPark Center gereden. In Dallas zelf is het erg druk en niet prettig rijden....
Mooie beschilderde Porche in de Shopping Mall
Het is niet erg makkelijk rijden in Dallas
Onderweg in Dallas
Nog even een duik genomen :-)
Vandaag hadden we diverse bezoekjes op het progamma staan. We zijn na het ontbijt eerst vertrokken naar de SouthFork Ranch. Hier is van 1978 tot 1991 de serie Dallas opgenomen. Dit was leuk, maar in het huis zelf is nooit wat opgenomen, deze is in een studio nagebouwd en hier werden dan alle binnen opnamen opgenomen, de buiten opnamen zijn hier wel allemaal opgenomen. Hierna zijn we naar The Sixth Floor Museum gereden, dit was vroeger een magazijn voor schoolboeken. Vanuit het raam vanaf de zesde verdieping is op 22 november 1963 President J.F. Kennedy vermoord. De hele zesde verdieping is nu ingericht als museum, hier kun je diverse foto's en filmpje bekijken, dit is erg indrukwekkend. Op de straat voor het gebouw staat een wit kruis waar hij dodelijk geraakt is. Hierna zijn we vertrokken naar de garage van GasMonkey, hier worden de opnamen gemaakt van Fast N' Loud is een serie op Discovery Channel, was wel leuk maar helaas vandaag niemand van de crew aanwezig
De SouthFork Ranch
De SouthFork Ranch, hier ontbeten de Ewings elke morgen
De keuken in SouthFork
Dit was de slaapkamer van Lucy
De badkamer in SouthFork
Hello Kitty als figurant in Dallas :-)
J.R.
The Six Floor Museum in Dallas
JFK vlak voor hij vermoord werd
Dit is op de zesde verdieping, vanuit deze ruimte is hij vermoord
Uitzicht op Dealey Plaza
Witte kruis op Dealey Plaza, hier is JFK vermoord
Garage GasMonkey in Dallas
Donderdag 13 september.
Vrijdag 14 september.
We zijn vanmorgen rond 09:00 uur vertrokken naar Austin, dit was een ritje van 325 km en dat viel dus weer mee. We zijn ongeveer halverwege gestopt in de plaats Waco, maar hier was niet veel te zien. Het was erg druk onderweg, zijn ook hier overal met de wegen bezig, maar we konden gelukkig wel gewoon doorrijden. Rond 13:15 uur kwamen we aan bij ons hotel. We konden helaas nog niet inchecken, dus hebben we even een winkelcentrum opgezocht om te shoppen. Tegen 16:00 uur zijn we naar het hotel gereden, koffers op de kamer, wat opgefrist en zijn toen naar een Golden Corral gereden. Dit zijn van die vreetschuren waar je je voor 14,95 dollar helemaal klem kunt eten maar het eten is prima. Toen we weer terug naar het hotel reden kregen we een flinke thunderstorm op ons dak.....om 18:30 uur zaten we weer kogelrond in het hotel.
Zaterdag 15 september.
Vanmorgen konden we lekker "uitslapen" want we hoefden geen km's te maken en we konden tot 10:00 uur ontbijten. We zijn na het ontbijt naar Downtown Austin gereden, we wilden de auto in een parkeergarage bij het Texas State Capitol zetten maar deze was vandaag helaas gesloten. We zijn vandaag voor het eerst in de 10 jaar dat we naar Amerika gaan, aangehouden door de politie. Ik reed per ongeluk een eenrichtingsweg in en een politieagent zag dit helaas, en zette ons aan de kant. Ik moest mijn rijbewijs afgeven, en denk dat wordt gelijk de eerste boete in de USA. Maar je krijgt hier voor zo'n kleine overtreding eerst een waarschuwing. Heb de vriendelijke agent Dhr.Vasquez hiervoor maar even vriendelijk bedankt. Hierna een parkeerplaats in het centrum opgezocht. We zijn hier niet zo lang geweest want het begon weer erg hard te regenen. Daarna zijn naar een grote overdekte antiekmarkt gereden, dit was erg leuk, we zijn hier aan het zoeken geweest naar een oude foto of LP van The Million Dollar Quartet, maar helaas niet kunnen vinden.
Klik op een foto voor een vergroting..
Voor de eerste keer door de politie in de USA aangehouden, het bleef gelukkig bij een waarschuwing
Austin ligt aan de rivier de Colorado, niet te verwarren met de - veel bekendere - gelijknamige Colorado River in het Westen van de Verenigde
Hello Kitty ziet ze weer vliegen.....o nee zwemmen :-)
Beeld van Willie Nelson staat in Austin
Zondag 16 september.
Vanmorgen om 07:00 uur eerst naar de F1 gekeken dat was dus lekker vroeg. Hierna zijn we gaan ontbijten, en rond 10:00 uur zijn we vertrokken richting San Antonio. We hebben nog even een tussenstop gemaakt op het "Circuit of the Americas" hier wordt over vier weken de F1 verreden ( jammer...). Er waren nu ook diverse races aan de gang en mocht hier gratis naar toe, dit hebben we natuurlijk gedaan en dat was leuk. We zijn rond 12:00 uur richting San Antonio gereden dit was maar 130 km dus hier waren wij zo. We konden gelijk inchecken in het hotel ( ook weer een mooie super grote kamer..) We hebben ons even wat opgefrist en zijn toen lopend naar downtown San Antonio gegaan, dit is een leuke plaats met een mooi centrum.
Circuit of the Americanas in Austin, hier wordt de Formule 1 ook gereden
Er waren vandaag diverse races op het Circuit of the Americanas
San Antonio is een leuke plaats in Texas, Dit is een stukje van the River Walk
De Álamo
Zondag 16 september.
Maandag 17 september.
Vandaag de hele dag in San Antonio aan het rondkijken en shoppen geweest. Het is een mooie plaats en is bekend om de "River Walk" en de "slag om Alamo"
Het gebouw op de achtergrond is de The Emily Morgan, op de voorgrond staat het Alamo Cenotaph Monument
De bekende schoolbussen in de USA
Dinsdag 18 september.
Vanmorgen na het ontbijt, wat ook weer prima was in dit hotel vertrokken naar Corpus Christi. Dit was een rit van ongeveer 260 km. We zijn niet over de Interstate gegaan maar binnendoor via de plaatsen Floresville, Kenedy, Beeville, Sinton en Portland. Was ook weer een leuk ritje. We kwamen langs diverse ja-knikkers en boorinstallaties. Rond 13:30 uur kwamen we bij ons hotel aan en konden gelijk inchecken, en hier ook weer een mooie grote kamer. Hierna zijn we naar Padre Island gereden om de boel te verkennen. Je kan hier met de auto op het strand en dat is wel leuk, je hoeft dan niet te sjouwen met koelboxen strandstoelen etc.etc. je zet de auto op het strand en je kan er naast blijven zitten.
Deze oude pick-up zouden we graag mee naar Nederland willen nemen
Of deze.... en zo stonden er nog veel meer
Op Padre Island aan de Golf van Mexico
Op Padre Island aan de Golf van Mexico, mooie uitgestrekte vlaktes
Je mag hier met de auto over het strand rijden....
Met de auto op het strand....
Kijk dat is nog eens handig, geen gesleep met koelboxen, strandstoelen etc.etc.
De laatste plassen water van de orkaan Gordon...
Woensdag 19 september.
Vanmorgen hebben we het vliegdekschip de USS Lexington bezocht. Ze kwam in dienst in februari 1943 en heeft veel acties meegemaakt in de Pacific in de Tweede Wereldoorlog. Ze bleef uiteindelijk in dienst tot 1991, langer dan welk ander schip van de Essex-klasse. Het ligt nu in de haven van Corpus Christi als museumschip. Het schip is 266 meter lang en toen hij nog vaarde zaten er 3000 bemanningsleden op en waren er rond de 100 vliegtuigen aan boord. Erg indrukwekkend om hier op rond te lopen, er lopen vrijwilligers die je alles over het schip kunnen en willen vertellen, ook krijg je een mooie 3D film over het schip te zien. We hebben ruim 2 uur op het schip rondgekeken en het was zeer de moeite waard. Hierna zijn we gaan zwemmen in het warme water van de Golf van Mexico.
USS Lexington ligt als museumschip in de haven van Corpus Christi
De lengte van het schip is 266 meter
F-14 Tomcat aan boord van de USS Lexington
Boordschutter aan boord van de USS Lexington
Op het dek van de USS Lexington
Harbor Bridge gezien vanaf de USS Lexington
Hello Kitty zwemmen in de Golf van Mexico (water was erg warm)
Auto meenemen op het strand is wel handig :-)
Donderdag 20 september.
Vanmorgen zijn we na het ontbijt naar Port Aransas gereden, hier hebben we even wat rond gekeken en terwijl wij over het water stonden te turen kwam er vlak voor ons een dolfijn boven spartelen, dit was leuk om te zien. Maar omdat wij hier helemaal lek werden gestoken door de muggen en ander ongedierte zijn we snel weer in de auto gestapt. We zijn met de Ferry weer naar de andere kant gegaan, dit was maar een klein stukje maar zo hoefden we niet dezelfde weg weer terug. We hebben eerst een winkel opgezocht voor een emmer Deet en anti jeuk voor alle muggesteken en moet zeggen dit spul werkt goed. De rest van de dag in Corpus Christi rond gekeken, in een leuke hobbyzaak genaamd "Hobby Lobby" geweest hier heeft Kitty nog wat schilder benodigdheden op de kop getikt.
Deze dolfijn zagen we in de haven van Port Aransas
Deze drie boorplatforms liggen in de haven van Port Aransas
Via de Ferry in Port Aransas naar de overkant
Kerstballen liggen hier het hele jaar in de winkels
Vrijdag 21 september.
Vandaag onze laatste "lange" rit voor de boeg van Corpus Christi naar Galveston. Via de snelweg was het ruim 400 km maar wij zijn weer binnendoor gegaan en was met 375 km iets korter maar in reistijd wat langer. We hebben onderweg een stop gemaakt om wat te eten en te tanken. We waren rond 13:30 uur bij ons hotel en dat zag er van buiten leuk uit, maar dat viel wat tegen. We zitten wel aan het strand en hebben uitzicht op zee. In een strandtent even een biertje gedronken en wat gegeten verder vandaag niet veel gedaan.
Zaterdag 22 september.
Vanmorgen zijn we na het ontbijt naar een boorplatform gereden. Het platform genaamd de "Ocean Star" is in 1969 gebouwd en heeft ongeveer 200 putten geboord in de golf van Mexico, maar is nu ingericht als museum. Het bezoek was meer dan de moeite waard, je krijgt hier veel informatie over het boren op zee. Toen we naar het platform liepen zagen we twee cruiseschepen in de haven liggen en tot onze verbazing was een van de twee de "Carnival Freedom". Op dit schip hebben wij in 2014 ook een cruise gemaakt. We zijn na het bezoek naar het "Fort San Jacinto Historic point' gereden hier wat rond gekeken, maar zijn snel weer in de auto gestapt, want ook hier werd je lek gestoken door de muggen (en wij waren al lek!). Hierna hebben wij het historische huis "Moody Mansion" bezichtigd. Het huis met 31 kamers was klaar in 1895. De Moody familie ( in de jaren 30 één van de rijkste families in Amerika) heeft hier tot 1986 in gewoond. Ook dit bezoek was zeer de moeite waard. Hierna nog wat winkels bezocht en even lekker gegeten.
Drilling Rig and Museum Ocean Star
De platforms liggen in de haven van Galveston
De Carnival Freedom lag in de haven van Galveston, hier hebben wij in 2014 een cruise meegemaakt (voorste schip)
Carnival Freedom
Fort San Jacinto Historic point, in Galveston Texas
Moody Mansion in Galveston
één van de kamers in het huis
één van de auto's in de garage van Moody Mansion
Zondag 23 september.
Na het ontbijt hebben wij vanochtend een strandwandeling van bijna 8 km gemaakt, was erg leuk maar wel zweten want het was weer erg warm. Hierna een paar uurtjes bij het hotel aan het zwembad gelegen was lekker relaxed. Verder vandaag niet veel gedaan, nog even naar de Walmart geweest hierna weer ergens lekker gegeten. Morgen vertrekken wij naar het eindpunt van deze reis Houston, dit is maar een kort ritje van ruim 100 km.
Heerlijk strandwandeling in Galveston aan de Golf van Mexico
Relaxen aan het zwembad bij het hotel
Lekker bij ruim 30 graden
Het uitzicht vanaf het balkon van ons hotel
Maandag 24 september.
Vanmorgen zijn we tegen 09:00 uur vertrokken richting Houston, we konden rustig aandoen want het was maar een ritje van 50 km naar het Houston Space Center. We hebben eerst ontbeten bij een Waffle House, en dit was weer prima. Er zitten 2100 Waffle Houses in de USA, de meesten in het zuiden. De eerste is geopend in 1955. Bij een Waffle House kun je 24 uur per dag eten, wij vinden vooral het ontbijt prima. Na het ontbijt zijn we naar het Houston Space Center gereden. Wij kwamen hier rond 10:00 uur aan. Hier hebben we tot ongeveer 14:15 uur rondgekeken, was ook weer erg indrukwekkend. Het museum is erg groot opgezet ( laat dat maar aan die Amerikanen over) met heel veel info over de ruimtevaart. Hierna zijn we naar de "Galeria" gereden, dit is een hele grote Mall met rond de 350 winkels. We zijn hier tegen 16:45 uur weer vertrokken richting ons hotel, en dit was ongeveer 30 km rijden. Maar omdat we  net in de spits zaten hebben we hier een poosje over gedaan.
De capsule waarin de astronouten landen na een reis met de Apollo raket
Lunar Rover Vehicle, dit wagentje reed op de maan
Dinsdag 25 september.
Vandaag na het ontbijt naar de Woodlands mall geweest, dit is mooi en  groot winkelcentrum. Verder niet veel bijzonders gedaan, op de terugweg naar het hotel kwamen we een Golden Corral tegen, hier gestopt en weer heerlijk gegeten. We waren tegen 17:30 uur weer in het hotel. Kitty is begonnen met de koffers gereed te maken voor de terugreis, ik heb online ingecheckt, dit gaat bij United Airlines heel snel en makkelijk.
Woensdag 26 september.
Vandaag vlogen om 16:45 uur terug naar Nederland dus maar zo laat mogelijk aangeschoven voor het ontbijt. We moesten om 12:00 uur uitchecken uit ons hotel. We zijn gelijk maar naar het George Bush Intercontinental / Houston Airport gereden, eerst de auto weggebracht en met de shuttle bus naar de Terminal E om de koffers bij een drop-off in te leveren, dit ging allemaal supersnel. Het boarden ging ook volgens schema, maar toen we in het vliegtuig zaten moesten we i.v.m. met slecht weer en drukte een uur wachten op vertrek, maar we kwamen volgens de planning donderdag 27 september om 09:15 uur aan in Nederland.

Dit was ook weer een mooie rondreis door Amerika, we hebben dit jaar met de auto maar 4000 km gereden en met de trein ongeveer 1500 km. We zijn in negen staten geweest, we zijn gestart in New York, met de trein door de staat en stad New York, Virginia, North Carolina, South Carolina en Georgia gereden en met de auto door Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas en Texas.