Home
Verslag rondreis Boston - Chicago
Woensdag 28 en donderdag 29 augustus.
Woensdagmiddag 28 augustus zijn we vertrokken richting Amsterdam we blijven een nachtje bij van der Valk slapen. We kwamen rond 15:00 uur bij het hotel aan en hier laten we de auto ook staan tijdens onze vakantie. Na het inchecken eerst maar een biertje op de vakantie gedronken hierna even lekker gegeten in het restaurant. Na een heerlijke nachtrust en een goed ontbijt zijn we donderdagmorgen rond 11:00 uur met de bus vertrokken naar Schiphol, inchecken verliep lekker vlot. We zijn volgens schema vertrokken om 14:40 uur naar Boston, vlucht was een uurtje korter dan gepland. We waren weer vlot door de douane en binnen een uur na de landing zaten we in de auto naar ons hotel. Het was een ritje van ongeveer 26 km maar hier hebben wij ruim een uur over gedaan, door een paar ongelukken was het erg druk. Ons eerste hotel ligt net buiten Boston in het plaatsje Quincy, het is een prima hotel met een mooie grote kamer. Na het inchecken even een restaurant opgezocht om een hapje te eten. We waren tegen 21:00 uur plaatselijk tijd weer op onze hotelkamer (in Nederland is het inmiddels 03:00 uur in de nacht), dus wij hebben er al een lange dag opzitten. Kitty gaat nog even heerlijk in het bad en ik pruts even wat op de laptop en dan zo maar in ons mandje. We willen morgen naar downtown Boston.
Vrijdag 30 augustus.
Vannacht heerlijk geslapen, wel wat vroeg wakker door de jetlag, maar dan heb je ook wat aan de dag. Na het ontbijt zijn we rond 09:30 uur te voet vertrokken naar Wollaston station in Quincy. Hier zijn we op de metro gestapt (Red Line) naar Downtown Boston, dit is makkelijker dan met de auto, erg druk en erg duur parkeren. We hebben vandaag de Freedom Trail gelopen, dit was leuk en veel dingen gezien. Door de rode lijn in het trottoir was de route goed te volgen. Het was een fikse wandeling door Boston en daarom zijn we op het eindpunt bij het Bunker Hill monument op de bus gestapt en zo weer terug gegaan naar het centrum van Boston. Hier hebben nog even wat rond gekeken, Boston is een leuke stad met veel mooie oude gebouwen.
Iers monument
Old City Hall
Massachusetts State House
Park Street Church
Faneuil Hall
Gatling gun, staat in Faneuil Hall
2019-7
Bell in Tavern ( Amerika's oudste café, geopend sinds 1795)
Bunker Hill Monument
Rode lijn, Freedom Trail
Zaterdag 31 augustus.
Vanmorgen lekker rustig aangedaan en zijn na het ontbijt zo rond 10:00 uur naar het metrostation Wollaston gelopen en met de Red Line weer naar het centrum van Boston gereden. We hebben ons vandaag prima vermaakt in en rond het centrum. We zijn eerst naar Chinatown gelopen, maar deze was niet zo groot en mooi als die in San Francisco en New York. In het centrum van Boston was een grote politiemacht aanwezig i.v.m. een demonstratie van rechts Amerika en dit vinden de linkse Amerikanen natuurlijk niet leuk en organiseerden een tegendemonstratie, dus dat kan voor wat strubbelingen zorgen vandaar de grote politiemacht. Maar er was alleen wat geschreeuw van die linkse kliek ( de politie had van mij hier wel even met de gummiknuppel in het rond mogen tikken :-) We hebben ook nog wat gedronken in het langst geopende café in Amerika "Bell in Hand Tavern" dit café is sinds 1795 geopend. Hierna nog wat in de stad rond gekeken en even wat gegeten. We zijn rond 17:30 uur weer met de metro richting hotel gereden. Morgen vertrekken wij naar onze volgende bestemming Cape Cod.
Chinatown in Boston
Veel politie aanwezig i.v.m. demonstraties.
Old State House (het oudste nog bestaande openbare gebouw in Boston)
Het eerste tasje is weer gescoord!
Klik op een foto voor een vergroting..
Vandaag gaan we Boston verlaten en beginnen aan onze rondreis. De eerste rit is ongeveer 130 km dus dat valt mee. We hebben dan ook rustig aangedaan. We hebben om 09:10 uur eerst even naar de start van Max gekeken, maar dat was jammer genoeg zo gebeurt. We zijn rond 10:00 uur weggereden naar onze volgende bestemming op Cape Cod. We zijn lekker binnendoor gereden en dit was een mooie route langs diverse leuke plaatsjes langs de kust van Cape Cod. We kwamen rond 15:30 uur aan bij ons hotel in West Yarmouth.
Zondag 1 september.
Wat fluisterbootje, hier kijken ze niet op een paar pk :-)
In dit mooie oude gebouw zit het postkantoor van Plymouth.
Ergens langs de kust van Cape Cod.
Met deze Jeep Cherokee  tuffen we heerlijk rond.
Maandag 2 september.
Vanmorgen zijn we vertrokken om Cape Cod te verkennen. We zijn tegen 09:30 uur vertrokken richting Provincetown, dit ligt op het uiterste puntje van Cape Cod. We zijn er via diverse kleine plaatsjes naar toe gereden en onderweg enkele stops gemaakt. Het was een leuke trip op het eind nog een strandwandeling op het strand van Race Point Beach gemaakt. Het was redelijk druk maar er zaten niet veel mensen in het water of dit kwam door het frisse water of de kans dat je tijdens het zwemmen een witte haai tegen kwam weet ik niet.
Ergens onderweg...
Bakkie doen Chatham
Zo houden hier wel van opblaas dingetjes!
Voor de kust van Cape Cod kun je tijdens het zwemmen een Witte Haai tegenkomen.
Dinsdag 3 september.
Vandaag hadden we een ritje van 400 km voor de boeg, dus we zijn iets vroeger opgestaan. De route liep deels over de Interstate dus hier kun je lekker doorrijden. Maar op de wegen binnendoor ging het niet zo snel maar dat geeft niet want wij hebben vakantie. Waren mooie stukken bij. Op een gegeven moment reed de politie achter ons met zwaailichten en sirene ik denk die wil ons voorbij dus bleef gewoon doorrijden ging wel naar rechts zodat hij mij voorbij kon, maar hij bleef maar achter ons.....het bleek dat het voor ons was en dat ik de auto aan de kant moest zetten. Het agentje was behoorlijk kwaad omdat ik niet stopte, maar heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat niet in de gaten had en vroeg hem wat ik misdaan had, hij zei dat hoor je wel nadat ik je papier gecontroleerd heb. Het bleek dat de e.o.a. sticker op de auto verlopen was maar dit is een probleem van de autoverhuurder en omdat ik niet wist dat je moest stoppen als er een politie auto achter je rijd, mochten wij weer vertrekken zonder een boete te betalen. We kwanen rond 15:00 uur aan in het plaatsje Manchester in de staat Vermont. Dit is een mooi plaatsje in de bergen.
Klik op een foto voor een vergroting..
Onderweg even koffie halen bij een benzinepomp.
Bij ons hotel in Manchester ( Palmer House Resort )
Manchester
Woensdag 4 september.
Vandaag een lekker rustig dagje in Manchester, na het ontbijt zijn we eerst maar Mountain Equinox gereden. Hier heb je als het goed weer is een prachtig uitzicht, maar het was vanmorgen slecht weer en wij zaten in de mist. De Skylinedrive is de weg naar de top, deze is vrij steil maar een mooi stukje om te rijden. Hierna zijn we naar Hildene-The Lincoln Family Home geweest, dit is een groot landhuis en was van de zoon van Abraham Lincoln, dit was interessant.
Klik op een foto voor een vergroting..
Mountain Equinox helaas in de mist, dit is één van de hoogste bergen in het gebied.
Hildene, The Lincoln Family Home was het zomerhuis van Robert Todd Lincoln zoon van Abraham Lincoln.
Hildene is nog tot 1975 bewoond geweest door een kleindochter van Robert Lincoln. (Niet de dame op de foto)
Even relaxen bij het hotel.
Donderdag 5 september.
Vanmorgen rond 09:00 uur vertrokken voor een ritje van ongeveer 350 km naar Watertown in de staat New York. Het was een mooie rit door de Green Mountains en over de state Route 28. We kwamen door diverse leuke plaatsjes.In het plaatsje Inlet hebben we wat gegeten en Kitty is hier nog even aan het shoppen geweest. Hierna zijn we doorgereden naar Watertown, we kwamen hier rond 15:30 uur aan. Na het inchecken heeft Kitty hier eerst even een wasje gedraait zodat wij weer fris en fruitig verder kunnen.
Klik op een foto voor een vergroting..
Onderweg reden we een stuk langs de Hudson River.
Fourth Lake bij het plaatsje Inlet in de staat New York.
Kitty op een bankje bij Fourth Lake.
Vrijdag 6 september.
Vanmorgen na het ontbijt naar het plaatsje Clayton gereden, we willen vandaag met Clayton Island Tours een rondvaart maken rond de 1000 eilanden. We waren er rond 09:50 uur en dachten de boot van 10:00 uur te nemen, maar er vertrok er pas één om 11:00 uur dus wij moesten een uurtje wachten. We hebben ergens een kopje koffie gedronken en om 10:45 uur waren wij weer ter plaatsje om met de boot te vertrekken. Het was geen fluisterbootje zoals ze tegenwoordig in Nederland gebruiken maar er lagen 2 motoren achter met in totaal 300 pk dus die heeft de gang er lekker in. De tocht was prachtig en tijdens de rondvaart een stop gemaakt bij Boldt Castle hier hadden wij ruim een uur de tijd om rond te kijken en dit was ook zeer de moeite waard. Hierna nog even rond gekeken in het plaatsje Clayton is een mooi klein plaatsje aan de St. Lawrence River. We zijn hierna naar de Walmart gereden voor de nodige boodschappen.
1000 Island Bridge is een verbinding met Canada
1000 Eilanden
Bolt Castle
Keuken in Bolt Castle
Slaapkamer in Bolt Castle
Hier auto geruild voor een Amisch koetsje hier gaan we onze rondreis mee vervolgen :-)
Zaterdag 7 september.
Vandaag een rit van rond 350 km voor de boeg van Waterfront naar Niagara Falls. De weg er naar toe was niet zoveel bijzonders op een paar stukjes na die waren wel leuk. We kwamen rond 14:00 uur aan bij ons hotel, we konden nog niet gelijk inchecken. We zijn dus maar even naar de Falls gelopen, wij waren hier in 2011 ook al geweest maar het blijft indrukwekkend om te zien. Rond 15:00 uur ingecheckt in het hotel en de koffer naar de kamer gebracht. Het was inmiddels etenstijd geworden en even wat gegeten in het Hard Rock café. Hierna zijn we naar Goat Island gelopen en de Horseshoe Falss bekeken, wat een water gaat hier naar beneden. Hierna zijn we naar Cave of the Winds geweest, je gaat hier met de lift naar beneden en dan loop je onder de waterfal van American Falls. Dit is geweldig hier zie en voel je pas hoeveel kracht het water heeft, je wordt alleen wel kleddernat maar dit was super. Morgen gaan we een tochtje maken met Maid of the Mist.
Klik op een foto voor een vergroting..
Onderweg kwamen we nog een leuke straatnaam tegen :-)
Niagara Falls. Er zijn twee watervallen dit is de American Falls
Op de voorgrond zie je de American Falls, op de achtergrond de Horseshoe Falls.
Horseshoe Falls
Hier kijk je op de Canadese kant van Niagara Falls
Zondag 8 september.
Vanmorgen na het ontbijt zijn we via de Rainbow Bridge naar het Canadese gedeelte van Niagara Falls gelopen. Vanaf deze kant heb je een mooier uitzicht op de Falls dan vanaf de Amerikaanse kant. Hierna zijn we ook nog even naar Clifton Hill gelopen, dit is één groot toeristisch circus, dus hier maar weer snel vertrokken. s' Middags hebben we met de Maiden of the Mist een rondvaart gemaakt onder de watervallen, dit is ook weer erg nat maar heel leuk. Hierna hebben in het Hard Rock café nog even een biertje gedronken en daarna wat gegeten. Morgen reizen we verder naar Detroit.
Klik op een foto voor een vergroting..
Naar het Canadese gedeelte van de Niagara Falls.
De Rainbow Bridge is de verbinding tussen Amerika en Canada bij de Niagara Falls.
De Niagara Falls.
De Horseshoe Falls is 671 meter breed, de hoogte is 53 meter.
Horseshoe Falls
Clifton Hill is in het Canadese gedeelte en erg toeristisch.
Maiden of the Mist.
Een tochtje met de Maiden of the Mist is leuk maar erg nat.
American Falls en Bridal Veil Falls.
Maandag 9 september.
Vandaag zijn we van Niagara Falls naar Detroit gereden. De rit van 400 km ging door Ontario Canada. We reden de hele weg op de snelweg was dus weinig te zien. We hebben onderweg twee stops gemaakt voor koffie en om wat te eten. We kwamen tegen 14:30 uur bij ons hotel aan in Allen Park dit ligt net buiten Detroit. Detroit is één va de gevaarlijkste steden  in Amerika dus hier een beetje uitkijken waar we heen gaan. Morgen gaan we naar het Henry Ford museum en naar Downtown Detroit.
Dinsdag 10 september.
Vanmorgen zijn we naar het Henry Ford museum geweest, dit ligt op 5 km afstand van ons hotel. Wij zijn alleen naar het museum geweest en dit was zeer de moeite waard. Buiten alleen de auto's waren er ook oude vliegtuigen, treinen, oude landbouwwerktuigen en inrichtingen van woningen uit de beginjaren 1900. Wij hebben ons ruim 3 uur prima vermaakt. Hierna zijn we naar downtown Detroit gereden. We hadden gelezen dat het centrum niet leuk was maar dit viel ons enorm mee, alleen de wegen hier zijn super slecht onderhouden.
Klik op een foto voor een vergroting..
Het Henry Ford museum zeer de moeite waard om te bezoeken.
Inrichting van een schoenmaker, zit ook in het museum.
Ook nog een stukje Nederlands trots in het museum.
Dit is de auto waarin President John F. Kennedy in Dallas is vermoord.
Mooie oude truck.
Één van de eerste moderne campers.
Mooie oude benzine pompen.
Keukeninrichting uit de begin jaren 30.
De eerste televisies.
Een boeren echtpaar.
Skyline Detroit.
Het stadion van de Detroit Tigers ( honkbalclub )
Woensdag 11 september.
Vandaag een ritje van een kleine 300 km voor de boeg naar Berlin in Ohio. Het plaatsje ligt in Holmes County en hier woont de  grootste Amish gemeenschap in de wereld. ( Amish wonen in 31 Amerikaanse staten ). We hebben drie nachten een leuk huisje gehuurd, dus dat wordt de komende dagen heerlijk relaxen.
Huisje in Berlin Ohio
Huisjes zijjn mooi ingericht....
Ze zijn van alle gemakken voorzien....
Liggen in een mooie rustige omgeving.
Donderdag 12 september.
Vanmorgen heerlijk "uitgeslapen" in ons mooie huisje. Na het ontbijt hebben we de buurt wat verkend en zijn naar Walnut Creek, Sugarcreek, en Berlin geweest. Dit zijn mooie kleine plaatsjes in Holmes County waar veel Amish gezinnen wonen.
Klik op een foto voor een vergroting..
Amish koetsjes zie je hier nog veel rond rijden.
De grootste koekkoeksklok ter wereld staat in Sugarcreek
Sugarcreek wordt ook wel "Klein Zwitserland" genoemd.
Dit paard is 1,97 meter ( schofthoogte ) Dit is erg groot!
Vrijdag 13 september.
Vanmorgen na het ontbijt naar Historic Roscoe Village geweest. Dit is een leuk plaatsje waar je terug gaat in de tijd. Hier kun je zien hoe het leven eruit zag tussen 1800 en 1900. Er zit bijv. een oude smid, iemand die de eerste bezems maakt een oude school, een oude drukkerij etc. Was leuk om te zien. Hierna zijn we weer even naar ons leuke huisje gegaan. s' Avonds gegeten bij een Amish restaurant genaamd Berlin Farmstead Restaurant, het eten is hier voortreffelijk. Een serveerster vertelde ons dat er een paar weken terug 14 dagen elke dag een Nederlandse filmploeg kwam eten, dit was voor het progamma "Ver van huis". Vier Nederlandse gezinnen brengen twee weken door bij amish-families op het platteland van de Amerikaanse staat Ohio, dit wordt uitgezonden op RTL4.
Klik op een foto voor een vergroting..
s'Morgens buiten koffie drinken.
We konden bij het huisje ook nog een duik nemen.
Oude drukkerij.
Historic Roscoe Village, hier kun je zien hoe ze bezems maakten.
Historic Roscoe Village, dit is een een oud schoollokaal uit 1880.
Hier moet je altijd uitkijken voor koetsjes.
Amish zijn aan het boodschappen doen.
Zaterdag 14 september.
Vanmorgen moesten we helaas weer vertrekken uit ons mooie huisje in Berlin in de staat Ohio. We zijn tegen 08:30 uur vertrokken richting  Indianapolis in Indiana, dit was een rit van ruim 400 km, maar het ging grotendeels over de Interstate dus schoot lekker op. We hebben onderweg een paar keer een stop gemaakt om wat te eten en voor een bak koffie. We kwamen rond 14:00 uur aan in Indianapolis. We zijn eerst naar The Fashion Mall at Keystone gereden want Kitty wilde vandaag weer even shoppen, en dat kon hier want het is een vrij groot winkelcentrum. We hebben hier gelijk wat gegeten en zijn rond 17:00 uur naar ons hotel gereden. Om bij het hotel te komen was nog niet zo eenvoudig want er waren diverse wegen afgesloten i.v.m. onderhoud en de afslag die de navigatie aangaf naar ons hotel was er niet, dus dit werd even spannend, maar uiteindelijk toch gearriveerd bij het hotel. Ik had bij het boeken van de kamer per ongeluk een kamer voor mindervaliden gereserveerd, maar de dame van de receptie vond ons er nog aardig gezond uitzien en daarom kregen we gratis een mooie suite aangeboden. Dit is een mooie grote hotelkamer met een aparte zit en slaapkamer :-) Morgen gaan we naar The Indianapolis Motor Speedway.
Zondag 15 september.
Vanmorgen zijn we eerst naar het de Indianapolis Motor Speedway geweest, we hebben het museum bezocht, en een tour gemaakt over het circuit. Dit is één van de bekendste circuits in de wereld, hier werd in 1909 voor het eerst een race gereden en in 1911 voor het eerst de Indy 500. De Nederlandse coureur Arie Luyendyk heeft in 1990 en 1996 de Indy 500 gewonnen en hij heeft in 1997 ook de snelste ronde ooit gereden met een gemiddelde snelheid van 382,216 km/u. s' Middags zijn we naar het centrum van Indianapolis geweest, hier rondgelopen en bij het Indiana World War Memorial Plaza en The Indiana State Soldiers and Sailors Monument gekeken. Indianapolis is een stad die zich uitstrekt over een groot gebied met erg slechte wegen.
Indianapolis Motor Speedway
In het museum, dit is de auto waar Arie Luyendyk in 1990 de Indy 500 mee won.
Op het circuit,
Kiss the Bricks, dit is hier een traditie :-)
Hier racen ze langs met snelheden tussen de 300 en 400 km per uur.
Formule 1 auto van Mario Andrettie.
The Indiana World War Memorial Plaza
The Indiana State Soldiers and Sailors Monument.
Indiana State House in Indianapolis.
Maandag 16 september.
Vandaag weer een ritje van rond de 400 km voor de boeg naar Lansing in de staat Michigan. We zijn het eerste gedeelte via de Interstate gereden en het laatste stuk binnendoor. We kwamen hier door leuke oude plaatsjes met hele mooie grote huizen. Onderweg bij een Subway een broodje gegeten. We kwamen rond 14:15 uur aan bij ons hotel, hier ook weer een mooie grote kamer ook met aparte zit en slaapkamer. s'Middags naar het oude degeelte van Lansing gereden, was mooi maar veel winkels gesloten. Er zat ook een ijscoboer waar het erg druk was dus hier ook maar een ijsje gekocht...pff...die was wel erg groot en lekker.
Bij Subway kun heerlijke broodjes krijgen en iets gezonder dan hamburgers :-)
Zijn weer in Michigan.
Lekker en groot ijsje bij de ijscoboer in Oud Lansing.
Mooie muurschildering in Oud Lansing.
Dinsdag 17 september.
Vandaag de hele dag in Lansing geweest dus weinig km's gereden. Vanmorgen eerst naar het Michigan History Museum geweest. Dit is een groot museum met de geschiedenis van Michigan, het museum is heel mooi ingericht en is zeer de moeite waard. Het museum bestond uit drie verdiepingen met informatie vanaf de eerste bewoners van Michigan tot de jaren 60. Hierna nog naar downtown Lansing geweest en even geshopt in de Lansing Mall.
Michigan History Museum
Een mooie oude tracktor in het museum.
We Can Do It! is de naam van een Amerikaanse propagandaposter uit de Tweede Wereldoorlog.
Mooie oude keuken.
Chevrolet Corvette uit 1957
Mooie oude benzinepomp
Michigan State Capitol. Hier zijn ze in 1873 mee beginnen te bouwen en was in 1878 klaar.
Kitty in de paskamer :-)
Woensdag 18 september.
Vandaag via Sleeping Bear Dunes naar Traverse City gereden. Sleeping Bear Dunes is een mooi duinen gebied aan Lake Michigan. We kwamen rond 16:00 uur aan bij ons hotel in Traverse City. Het hotel ligt aan een baai van Lake Michigan.

Lake Michigan heeft een oppervlakte van 57.994 km² Het heeft een lengte van 516 km en een maximale breedte van 200 km. Het diepste punt is gelegen op 265 m. Gedurende vier maanden van het jaar is het noordelijke deel dichtgevroren. Er heersen regelmatig hevige stormen op het meer.
Sleeping Bear Dunes.
Lake Michigan
Donderdag 19 september.
Vanmorgen heerlijk "uitgeslapen" we konden tot 10:00 uur ontbijten en hoefden niet te rijden dus lekker rustig aangedaan. We zijn vanmorgen eerst naar downtown Traverse City gelopen dit was 1,2 km dus was te doen. Volgens Kitty allemaal leuke winkels met hele mooie dure kleding. We zijn rond 14:00 uur weer naar het hotel gelopen, Kitty wilde even lekker aan het water zitten en kon ik naar Feyenoord kijken. Dit had ik beter niet kunnen doen want de wedstrijd was helaas niet om aan te zien.
Klik op een foto voor een vergroting..
Onderweg naar downtown Traverse City.
West Arm Grand Traverse Bay. ( Baai in Lake Michigan )
Lekker relaxen aan het water bij een heerlijk temperatuurtje van 26 graden.
Vrijdag 20 september.
Vandaag van Traverse City naar Muskegon gereden.
Zaterdag 21 september.
We konden vanmorgen tot 10:00 uur ontbijten, dus we hoefden niet zo vroeg op te staan. We zijn na het ontbijt eerst naar het Pere Marquette Park gereden en hier een heerlijke strandwandeling gemaakt. Hierna zijn we naar de US LST 393 gereden, dit is een schip dat in de tweede wereldoorlog gebruikt werd voor het vervoer van tanks en andere voertuigen. Het schip werd zover mogelijk een strand opgevaren en dan ging er aan de voorkant een klep open en konden de tanks het strand oprijden. Dit schip is ook op D-Day (Omaha Beach) in Normandië gebruikt. Er liepen diverse vrijwilligers rond die ons veel konden vertellen. Er waren er die in Korea en Vietnam gevochten hadden en deze hadden indrukwekkende verhalen. Het was inmiddels etenstijd en hebben bij Hamburger Mikey een heerlijk broodje hamburger gegeten. Hierna zijn we naar het Hackley en Hume House geweest en hier een rondleiding door beide woningen gehad. De twee huizen (en schuur) zijn tussen 1887 en 1889 gebouwd door Charles H. Hackley. Hij begon als arbeider in een houtzagerij en werkte zich op als voorman. In 1859 startte hij zijn eigen bedrijf en dat werd een zeer succesvol houtakkers bedrijf.
Pere Marquette Park
US-393 van dit type werden er 1051 gebouwd en er zijn er nog 2 van over.
Op dit dek stonden jeeps en andere voertuigen de tanks stonden beneden deks.
In de stuurhut op de US-393
Met dit wapen schoten ze de vliegtuigen uit de lucht die hun aan wilden vallen.
Er zit twee 12 cilinder motoren in het schip, deze werden ook gebruikt in locomotieven.
Een Vietnam veteraan heeft tijdens de Vietnamoorlog op dit schip gevaren, hier patrouilleerden ze mee op de rivieren in Vietnam. Hij vertelde ons diverse verhalen wat hij hier allemaal op meegemaakt heeft.
Een Korea veteraan heeft met al deze wapens geschoten en vertelde mij dat het wapen rechtsboven echt waardeloos was.
Het Hackley House. (gebouw in het midden is de schuur)
Hume House
Zondag 22 september.
Vanmorgen zijn we vertrokken naar Chicago het was een ritje van ongeveer 300 km en dit zijn tevens de laatste km's van deze vakantie. We blijven hier tot woensdag en vliegen dan weer naar huis. We kwamen rond  14:15 uur aan in Chicago maar we zaten in een andere tijdzone en moesten de klok één uur achter uit zetten, dus het was nog maar 13:15 uur. We hebben een leuk hotel en staat bijna in het centrum van Chicago dus alles mooi op loopafstand. En dit is maar goed ook want als je hier de auto moet parkeren wordt je niet blij van de parkeertarieven (zeuren ze in Hoogeveen dat het parkeren zo duur is). Omdat we zo vroeg waren konden we niet gelijk inchecken, dus de auto geparkeerd bij het hotel (gratis) en wat in het centrum rondgekeken, Chicago is een heel mooie stad om een paar dagen rond te kijken.
Klik op een foto voor een vergroting..
Skyline van Chicago en met het bootje gaan we morgen een stukje varen.
Parkeertarieven in Chicago zijn niet echt goedkoop!
Lower Michigan Ave
Chicago River.
Maandag 23 september.
Vanmorgen zijn we via de Navy Pier naar de Buckingham fontein gelopen, deze zie je ook in de serie All Bundy. Hierna naar het Millenniumpark gelopen. Hier even een poosje rondgekeken en weer naar de Navy Pier terug gelopen. Dit was een aardige puzzeltocht want ze waren hier ook met de wegen bezig, maar een vriendelijke heer heeft ons even de weg gewezen zodat wij geen km's om hoefden te lopen. Om 14:00 uur moesten we bij de Sea Dog zijn voor een Extreme Thrill Ride in een powerboot. Dit was geweldig en ze haalden leuke capriolen met hoge snelheid uit. Hierna zijn we naar The John Hancock Building gelopen om vanaf het observation deck over Chicago te kijken, we zijn ook in de "Tilt" geweest, dit is de "Chicago’s highest thrill ride" hier ga je in een glazen frame staan en deze kantelt dan op ruim 300 meter hoogte 45 graden voorover en kijk je zo de diepte in was wel grappig, sommige mensen moesten hierna een schone luier om, maar wij vonden het wel meevallen.
Klik op een foto voor een vergroting..
The Buckingham fontein, zie je ook in de serie van Al Bundy.
Cloud Gate in Millennium Park.
Met de Seadog V zijn we aan het varen geweest en dit was leuk, gaat lekker hard!
In de Seadog V. dit bootje heeft twee 1400 PK motoren :-)
Skyline Chicago vanaf het water.
John Hancock building
Uitzicht over de Chicago vanaf ruim 300 meter hoogte.
Hello Kitty op ruim 300 meter hoogte.
Dit is de "Tilt" je moet je vasthouden aan beugels en dan wordt je 45 naar buiten gekanteld, dit hebben wij ook gedaan :-)
Uitzicht over Chicago en Lake Michigan.
Hello Kitty op Michigan Ave ook wel de Magnificent Mile genoemd. Dit is de bekenste straat in Chicago.
Hello Kitty tussen de Lego :-)

Vanmorgen zijn we voor het ontbijt naar Lou Mitchell's gelopen, dit restaurant zit hier al sinds 1923. Het restaurant zit vlakbij het begin van Route 66 en daarom zeggen ze vaak dit is  "the first stop on the Mother Road." De rest van de dag heerlijk door Chicago gewandeld. Wij vinden dit één van de mooiste ( misschien wel de mooiste) stad van de USA.

Klik op een foto voor een vergroting..
Restaurant van Lou Mitchell's, staat vlak bij het begin van Route 66.
Stevig ontbijt....
Chicago River met op de achtergrond de La Salle Bridge, er zitten 45 van zulke bruggen in Chicago.
Marina City, het complex bestaat uit twee torens van elk 179 meter hoog, de onderste 19 verdiepingen zijn parkeerplaatsen.
Het complex is min of meer een kleine stad op zich
The Vietnam Veterans Memorial.
Chicago River stroomt dwars door het centrumvan Chicago.
Trump International Hotel and Tower, het gebouw is 423 meter hoog en telt 96 verdiepingen.
Dinsdag 24 september.
Woensdag 25 september.

Vandaag alweer de laatste dag van onze vakantie, we vliegen om 16:00 uur met een rechtstreekse vlucht vanaf O'Hare International Airport in Chicago. Alles verliep lekker vlot, we landen donderdagmorgen om 06:25 uur op Schiphol en waren om 09:00 uur weer thuis.

Ook dit was weer een super leuke rondreis door de USA weer veel leuk dingen gezien en mooie routes gereden. We hebben rond de 6000 km gereden met een Jeep Cherokee ( V6 3.2 L) en in 12 verschillende steden overnacht.